Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hallå, i fredags var jag och inhandlade min första bil, en 740 GLT 16v. Bilen är helt original och endast körd av äldre människor, dvs ej sönderkörd. Mannen jag köpte den av hade haft den i 4 år och han köpte den av ett dödsbo. Han har tagit väl hand om den med servicar som gjorts var 1000e mil. Bilen går och ser ut därefter :) Bilen kostade 4000kr, tycker att jag stal den från honom ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Lite skitig

Bild

Bild

Som ny?

Bild

Bild

Bild

Stereon har suttit i bilen sedan den var ny

Ska behålla bilen original då jag tror dessa bilar kommer ha ett samlarvärde i framtiden och då är det synd att förstöra den, tänker dock sätta dit fartränder på sidan, reflexramp bak och kanske någon originalkjol till spoilern fram. Stänklappar ska också på. :)
Senast redigerad av 1 DieselDoffe, redigerad totalt 0 gånger.
Bensinmätaren fungerar såklart inte ;-) funderar på om man ska köpa en renoverad, kostar 500kr.
Motortvätt kommer såklart! Även byte av kamrem och alla de andra remmarna, det är lite dyrare till denna motorn om man jämför med en 8 ventilare :D men annars så fungerar allt på bilen så när som på en skyltbelysning.
Riktigt fin med tanke på miltalet :shock: Så långt hade min 16v också gått när jag köpte den fast den hade ju å andra sidan fått gå lite hårdare :wink:

Tror jag fick punga ut med 1800kr när jag bytte kamrem på min så gratis är det ju knappast
Tack ska du ha :) Ja den är riktigt fin och välskött, motorn går som en klocka. Inget ventilknack över huvudtaget. Har du balansremmen kvar på din? Har hört att det är den som gör det vinande ljudet från motorn, låter riktigt fräck och skiljer sig från mängden jämfört med andra 740is ;)
Jag ska ha kvar den, mest för att jag tycker bilen ska hållas original och att remmen finns där av någon anledning ;) Dock så vet jag inte hur stor skillnad det blir på motorgången om man bortser från vinandet. Kollade på skruvat och där så går ett kamremskit på runt 1000-lappen och balansrem med löprulle runt 500. Ska även byta fläktrem och generator rem då de skriker konstant efter 4000 varv ;)
Smäller höger fram

Är fjäderbenslagringen monterad rät[…]

Fixa en stegmuff från 3" katten bara? […]

startsperre

Du måste se på initial state eller del[…]

Vinande ljud S40 1.8F -08

Hej! Tack för snabbt svar. Har en lödsta[…]