Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#632221
Hallå där. Tänkte visa upp min kärra.
Köpte den i maj -11. Hade gått 12400 mil och har bara haft en tidigare brukare och är fullservad.
Som sagt, en 2.0T Classic första gången i trafik -04-02-13. Med automat, high performance stereo, xenonljus,
armstöd fram, mugghållare och annat godis.

Fick bilen till ett mkt. bra pris pga. att det fanns lite små skavanker på den. Tex. fanns det små rostbubblor på taket ovanför
vindrutan, en liten skada på bakluckan, trasig grill. Dessutom sprickor i diverse lampglas.
Det mesta är fixat och bilen ser nästan ut som ny.

Nytt och bytt hittills. Fylls på efter hand.
Lackat taket och bakluckan.
Röktonade sidomarkeringar med orange diodlampor.
Sidoblinkers med dioder.
Diodlampor i skyltbelysning.
Ny org. grill.
Orange park. ljus lampor.
Nya bromsbelägg.
Sporfilter.
Nya xenonlampor.
Omlackade org fälgar.
Nya högtalare i hatthylla och dörrar.
Tvättat klädseln.

Ca. en timme efter köp. :D
Bild
Bild
Bild

Gamla sidomarkering fram nya bak. Mkt. snyggare och diskretare med röktonade.
Bild

Nytt för våren -12. Svartlackade org. fälgar och sidoblinkers med dioder.
Bild

Tänkte köpa 17 tummare, men är väldigt nöjd med dessa efter lack så det blir till att behålla dom.
Bild
Bild

Så här blir det efter lite puts...
Bild

Tänkte byta till H&R fjädrar och ny stereo då den inte har nåt skakminne!? eller aux ingång.
Mer kommer...
Senast redigerad av 6 Fartdåre, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Kompe
#633050
Tjusig :D
av Fartdåre
#637840
Tack för kommentarerna!

Har gjort en ordentlig vårstädning och hittade då orsaken till det irriterande skrammel jag haft sen jag köpte bilen.
På en av bakhögtalarna hade fästöronen gått av så den låg och skramlade i hatthyllan.
Bild

Nu fick jag en anledning att sätta igång med att förbättra ljudet. Första gången jag kört en bil så länge
utan att pilla på ljudanläggningen. Börjar nog bli gammal tror jag....
Har inte möjlighet att bygga någon genomseriös anläggning så jag tänkte hitta bra och prisvärda koaxialer att
sätta i original uttagen. Senast jag köpte koaxialer var på 90 talet. Det var några DLS som kostade 800:- och lät
skit. Väldigt hårt ljud med skrikig diskant. Öronen tröttnade snabbt.
Har bra erfarenheter av Hertz så jag åkte och provlyssnade på deras instegsserie diECi. Blev väldigt överraskad
hur kontrollerat och öppet de lät. Det har hänt mycket med koaxer på 15 år särskilt med tanke på att dessa kostar hälften.
Slog till på 6.5 till hatthyllan och 5.25 till dörrarna. 4 tummare till instrumentbrädan kommer senare.
Bild
Med mitt otroligt exakta ögonmått såg jag att det sitter 6.5 tummare där bak. Fel! Det är 7 tum org.
Sågade till ringar i MDF för att fylla ut lite.
Bild

Imorgon blir det montering. Spännande!
Senast redigerad av 1 Fartdåre, redigerad totalt 0 gånger.
#638788
Fick punka i förrgår. Den största skruven som finns satt i mitt framdäck och det gick inte att laga.
Blev två nya däck..
Ekonomin tillät inte några "findäck" så jag köpte Kormoran Gamma som distribueras av Michelin. Lite skeptisk
till dessa då jag aldrig hört talas om dom tidigare och jag anser ändå att jag har lite koll.
Men!
La tio mil på dom igår i både torrt och vått och blev positivt överraskad. För det första är dom väldigt
tysta jämfört med de Kleber som jag hade tidigare(de lät mer än mina Goodyear dubbdäck...).
Förväntade mig sämre våtgrepp men det var myyycket bättre än med de gamla.

Tysta, verkar lättrullade, bra grepp på torrt och vad det verkar också på vått.

Överlag nöjd än så länge. Allt för 915:- styck monterat och klart hos TH Pettersson.
#641829
Tvättat klädseln på framstolarna idag, blev bra men luktar fortfarande lite unket.
Vet inte hur jag skall få bort lukten.
Luktar sur mjölk när bilen stått i solen hela dan. Som en vägg av varma spyor när man öppnar dörren.....mums.

Tips mottages tacksamt. Har provat med ättika, citruslösning, möbeltvätt med ånga men det funkar bara tillfälligt.

Du behöver göra en kalkyl över dina[…]

Är det ett fel ni beskriver? Är det inte[…]

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsma[…]

Som ämnesraden antyder har jag nyligen bytt s[…]