Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Thomas J
Har köpt en 940 glt- 91, som sonen ska ha som första bil och övningsköra med. Den är svart och i skapligt skick, rost i skärmkanter och lite i dörrar och den fula röda inredningen :cry: .
Men har redan köpt 4 svarta dörrsidor och mittkonsoll, ska lacka alla röda plastdelar - svarta.
Planen är att montera solfilm, svart inredning,vita blinkers runt om, snygga sommarfälgar,fixa rosten och polera upp lacken.
Bilder kommer när stormen är över. Ge gärna några billiga stylingtips till bilen då grabben är fattig student :lol:

Mvh Thomas
Användarvisningsbild
av Dalmans
Fränt med 940 GLT... lär inte finnas så många kvar av dem....

Tror det verkar mest som att det är du som vill styla och göra den frän och inte grabben? ;)
ett måste är ju nummerplåtshållare från jagrullar... :) finns på dekaltrim :)
Användarvisningsbild
av White
Ser fram emot lite bilder! :D

Lite stylingtips: (Vet att många av tipsen redan är gjorda en milion gånger ungefär, men här kommer dom ändå...)
# Vita blinkers runt om. (Eller kanske nya fina orange?)
# Fälgar och däck. (Typ Polaris/Eiker, Galaxy, Ocean mk18 osv...)
# Addonspoiler. (Diskret och snygg!)
# R-vinge. (Om det nu är en 944, annars takvinge)
# 960 dörrhandtag. (Om dom tas från en redan skrotad 960, synd att slakta bara för delar tycker jag.)
# Rutgrill. (Sitter väl dock en redan då det är en GLT?)
# Lister utan hål för torkare under strålkastare. (Om nu inte torkarna fungerar och man vill lägga en förmögenhet på nya.)
# Fjäderbensstag typ "SAM" i mororrum.
# Snyggt slutrör av något slag på avgassystemet.
# Sänkningssats typ 40/40 eller 60/40.

Ja, där var väl en del i alla fall...
Mitt tips är att hålla det diskret med välgjort, så jäkla mycket snyggare! :-)-)
av Thomas J
Jo det är väl mest jag som tjatar :oops: .
Men grabben måste ju lära sig...
Tack för tipsen några lär hamna på bilen.
av Thomas J
Har börjat lite smått med lister utan hål under lyktorna.
Monterat extraljus med 55w xenon, relät var paj så måste köpa ett nytt då mitt lager hemma va slut :D
Även bytt spolarburk, i morgon blir det svarta dörrsidor i stället för dom fula röda som sitter där nu.
Måste även byta kombi instrumentet, då hastighetsmätaren fladrar och har sig.
Har köpt dörrsidor och tre STORA kartonger div bra ha delar, centrallåsmotorer,alla elhärvor i dörrarna,mm
Bilder kommer i morgon

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]