Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Var iväg i tisdags och köpte på mig en till bil och som en del säkert lyckats lista ut så var det närmare bestämt mora jag åkte till :)
Bild

Har hittills bara hunnit med lite småplock som:
Smort upp vindrutespolarpumpen som kärvade
Lagat tutringen och kopplat in tutorna
Satt dit chokevajern
Satt tillbaka lite inredning provisoriskt
Monterat en varvräknare
mm

Planerna för åket är främst att byta trösklar (tycker det var ett bra skämt att sätta anmärkning på rostskador på nånting som inte längre finns kvar på bilen :lol: ), justera/serva bromsar, byta förgasare så motorn går rent och sånt så den går att besikta sen kan det börjas med utseende :D

Dörrar ska bytas till ett par med handtag och fönsterhissar, kofångare fram monteras, skufflucka ska bytas till en utan vinkelslipsgraverade eldflammor och ett äldre skuffhandtag monteras :)
Bild
Sen blir det nog en omlackering men vad för färg har jag inte bestämt mig för än. Lutar mot antingen blanksvart eller mattgrå med lite pinstriping samt röda släta plåtfälgar med snobbringar :wink:

tycker numera mitt garage blivit betydligt mer hemtrevligt 8)
Bild
Senast redigerad av 2 päpplet, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av lilleman
:lol: Då har du lite o pyssla med om dagarna 8)

Mvh/Roger :D
Användarvisningsbild
av päpplet
Det hade jag redan innan också plus att jag jobbar extra nu när det är potatisupptagning så jag har haft två lediga dagar på tre veckor nu så jag hinner inte göra nåt åt nånting heller :roll:
Användarvisningsbild
av päpplet
den där ståhl verkar ha en väldigt konstig smak för fula bilar iallafall :wink:
edit: torsdag 13 oktober har tid bokats hos AB Svensk Bilbekämpning så nu har jag en deadline också :D
Användarvisningsbild
av lilleman
Jag blir så satans :oops: sugen på en gammal hederlig Amazon igen när man ser bilderna här.
Det får nog bli en sådan igen 8) Den sista jag hade var en 67a som det lades ner många timmar för att få den i nästan nyskick
som jag sedan sålde till en klåpare som förstörde den :-(O) :-(O)

Mvh/Roger :(
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]