Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Hejsan.

Lika bra man tillverkar en tråd för den här bilen också då. :D

Var till grannlänet och köpte på mig en Volvo 245 -76.
Skönt med skattebefriat. Fast ännu skönare med lite nyare motor än orginal.
Har tydligen gått som militärbil, och är gubbkörd fram till ägaren innan ägaren som hade den innan mig.
Besiktad till slutet av nästa sommar. Bara gått ~28k mil.

Motor: b230E från en GLT-86 (136hk)
Låda: M47
Avgas: Orginal, änsålänge :wink:
Interiör: Instrumentpanel,dörrsidor,stolar och lite annat från en -86. Annars orginal.
Exteriör: Fulmålad svart av ägaren innan mig. Riktigt fult.
Övrigt: Finns väl inte så mycket att säga om den.. bara att den är skitful.
Planer: Det får vi se. :wink: Men troligtvis det vanliga.
Tona,sänka,byta fälgar till något finare. Kanske centrumvända. Göra något åt "lacken".

Bilder:
Bild
Bild
Bild

Får väl se när det händer något med den.
Senast redigerad av 20 Ståhl, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av dahlen
(RO)

behöver man ens kommentera.

du skulle rolla den militärgrön sen skriva däcktryck på skärmkanter sen lite annan "viktig" info på lite andra ställen på karossen :D
av aalex
Jag har haft flera 245 or och det är en jättebra bil! Din ser fin ut! Jag håller på och byter en bakaxel på en 88a just nu och tänker behålla den många år till. I princip kan man ha en 245a hur länge som helst! Helt klart har du gjort ett bra köp!
Användarvisningsbild
av Ståhl
Det komiska är ju då att den varit militärgrön orginal, då det är en gammal militärbil. :roll:
Vore iofs ett kul koncept att köra på :D

245or är tidlösa. Heltklart en perfekt bil.

Var iaf upp till grannkommun och lånade en vinkelslip och en domkraft. Det slutade med att man tagit bort 2 varv av framfjädrarna.
Vart så jädrans mörkt ute så kunde inte ta bort nå varv bak.. Vilket resulterade i att bilen är en aning stukad.

Bjuder på en fin mobilbild sålänge.
Bild
Användarvisningsbild
av Ståhl
Okej.
Ja tankarna har slagit mig också att köra på militärgrön igen sen..
Har iofs lite å göra innan jag ens kan slänga på nån annan färg.

dom har ju lagt på nya skärmkanter bak. men inte spacklat. Så de lär jag göra innan.
Sen har jag bara hittat ETT rosthål på karossen och det är fram framför vindrutan.
Sen är det så kasst att dom målat över flagor av gamla färgen så det står ut lite hej-vilt här å där...
Nåja, lite halvseriös övergång med sandpapper så lär det väl funka att måla över antar jag.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Tror nästan det blir militärgrön. Alt. Matt mörkgrön.

Måste leta reda på en annan huv också, den som sitter på är inte i bästa skicket. Lite småbular längst fram och böjd å jävlig.
Men tror en polare har kvar den gamla flathood:en som satt på min gamla -79a orginal. :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]