Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bild

Bild

Bild

3dörrars civic, 01:a. Allt orginal. Tog över den för en nätt slant från en vän till familjen.
Riktigt pigg, de 110 hästarna till trots. 1.6l vtec-fyra. Nåt så ovanligt som en automatare också!

Känns som en toning och sänkning skulle sitta som en smäck, men har inte riktigt pengarna nu tyvärr.
Vita blinkers känns som ett måste. Ser ju närmast handikappat ut med en helsvart bil med så intensiva orange blobbar på sidorna... Har dock inte hittat några utbytes på nätet :???:

EXTREM bullerburk dock, så ljuddämpning kommer otvivelaktigt att åka i.
Har inte en susning om vad den slurpar i sig än. Fick toppa upp tanken innan en långresa på annans konto, men mitt kontokort är trasigt så jag har inte kunnat mäta upp vid pump än.
av Lövet
Kompetenta och driftssäkra bilar är det. Körde en i Type-R utförande för några år sedan. Brutalt roligt och överraskande komfortabel trots allt. Får du ordning på ljudisoleringen så blir det där en kalasbil.
Användarvisningsbild
av crumpets
Så lär det bli ja. Får se vad jag gör med volvon, har på mitt hyreskontrakt här oändligt med gratis parkeringsplatser så den får stå i vila tills jag bestämt mig :)

Bilen har tillhört en vän till familjen som sagt, som väldigt tragiskt avled förra året.
Deras son har inte körkortsålder inne än på nåt år så det blev en smidigare lösning att den får rulla tills dess! Den har stått såpass att bromsar runtom fick bytas förra året. Ingick kvitto på en 38 000(!!!)krs service där typ halva bilen böts i samband med kamremsservicen, heh.
av matzen10
Ja, välkommen till riskokarfamiljen!
Har själv fått "ärva" en Corolla bensinare, 2002, 3500 mil, alldeles nyligen. Ska in på Ditec på torsdag-fredag till att börja med. Sen blir det Noxudol rostskydd överallt.

Det där med ljuddämpningen ja..Meddela gärna hur du gör och vad för material du använder och vart det går att få tag på..! Jag måste göra något åt Corollan oxå! Japaner är bullriga :x .
Min förbrukning, efter 1000 körda sommarmil, är 0,49. Men så är det ju 1,4 liters motor på hela 84 hk. Vridmomenttopp kring...120 nm?? Hiskeligt i vart fall ;-). Stoppar man in 2 matkassar i bilen så kan man glömma omkörningar...

/M10
Användarvisningsbild
av crumpets
Matzen: http://www.b-quiet.com/civic.html Där har en kört b-quiets mattor i en civic i alla fall. Jag dämpade ju även volvon lite, men inredningen där känns mycket svårare att plocka än i civicen. Hatchback är ju onekligen ett förbannat smidigt format...
av matzen10
crumpets skrev:Matzen: http://www.b-quiet.com/civic.html Där har en kört b-quiets mattor i en civic i alla fall. Jag dämpade ju även volvon lite, men inredningen där känns mycket svårare att plocka än i civicen. Hatchback är ju onekligen ett förbannat smidigt format...
Mmm...Tackar för den Crumpan! Ska se ifall det går att få tag i svensk ÅF, eller har du redan scannat av marknaden?

M V H
---> M10
Användarvisningsbild
av crumpets
Blekinge bilradio har 60% rea på ett lite finare märke av samma produkt: http://www.blekingebilradio.se/product. ... ry_id=1877
Tänkte dra iväg en beställning själv snart :) Köpte ett liknande paket till volvon, men den visade sig vara såpass väldämpad att det knappt gjorde skillnad. Man dämpade mest på ställen där det redan fanns dämpmaterial....
Hondan tror jag bara är hårdplast rakt mot plåt i sant japanskt maner.
Borde mao. ge mycket bättre resultat!
Användarvisningsbild
av crumpets
Efter 40 mils åkning tog jag idag en tank.
Snitt 0,67 milen :o 30 mil i 120-140, 10 mil kall motor stadstrafik.

Förbrukningen sjönk alltså med 43% kontra volvon :shock:

Men den saknar ju det behagliga gunget :D

Beställde ny bil i december. Blir inte klok p[…]

Hej Finns det någon här som har tillg&[…]

Har nu lusläst det mesta som går att fi[…]

Google sök

Tänk vad smart Googles sökmotor är,[…]