Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Har då införskaffat mig en Camaro årsm-1996 som sommarbil i mycket fint skick, givetvis rostfri. Hittade den utanför Eskilstuna av en veteransbilsmekaniker via Blocket. Stod länge mellan en Mustang och Camaro. Besiktigad till nästa år och skattad.

5.7L V8 , 286 HK (för tillfället) 6-växlad manuell , Targatak,elspeglar/fönsterhissar,AC,centrallås med fungerande larm.
Givetvis bakhjulsdriven :lol:

Nya däck fram, fina däck i bak (en extra uppsättnnig följde även med) . Dimensioner i bak är 255/50-17" , en aning mindre i fram (minns ej för tillfället).
Servad med alla oljor bytta, bara stiften kvar. Går som en klocka, inga missljud osv. Mysigt muller 8) OBD2-uttag finns. Sitter på nya baklyktor.

Minus:
AC'n måste fyllas på
ABS-lampa lyser
SES-lampa lyser (felkod)
Misstänker att ett växellådsfäste börjar bli dåligt.
Gallren till luftintagen på huven är borta.

Planer:
Fetare däck i bak, 17" får det bli igen
Beställt galler till luftintaget
Byta ut innerbelysning mot LED
Roligare avgassystem, race-katt och dubbelpipigt?
Fylla AC
Rekond
Ska kolla/släcka felkoder
Nya stift och mindre service till nästa sommar
Dyker upp mer planer ju längre tiden går :-)-)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 6 Michaelvecel, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av crumpets
Trevligt! Borde finnas en hel del att göra med på en sån motor. HK per liter orginal var verkligen inte att leka med :shock:
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Finns lite att göra 8)

Felkoden var Bakre lambdasond. Tydligen "vanligt" fel på dessa. Eftersom den är besiktigad till nästa år så fixar jag det senare. Tycker heller inte att Ironhide drar "för mkt" bränsle :)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hade åkt om jag haft pengar men nu e det knapert som fan på kontot.
Användarvisningsbild
av eccy243
Jag funderar på att åka och kolla lite. :wink: En C4 från -85 till -89 skulle sitta som knytnäven i ögat. 84orna har värdelös motor med TBI-insprutningen. (Heter Crossfire Injection på Corvettiska.) -85 kom motorn med TPI (Tuned Port Injection-Mer eller mindre vanlig LH-insprutning.) Och på -90orna försvann digitala instrumenten. :wink:
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Haha järnkoll ! 8)

Jag var o kolla, t.o.m folk kolla på mitt åk , drog även lite lakritsremmar :twisted:
Fanns mkt fina bilar att kolla på, och Mustang i överflöd..
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
ABS-givarna hela tack & lov. Såg fan inte kul ut att byta i fram!

Någon har pillat med bromsljuset i spoilern, och även baklysena som är nyare än orignalen som suttit på. Där någonstans lurar felet på ABSen tror jag.

Monterat och klart, inga smågrejer inte ;)

18.3 HP @ 5331 RPM

Bild
Bild
Smörjsprayer

Jag har trasslat med det där ett antal å[…]

Vilken bränslebox passar?

Har du fått nån mer info om vilken box[…]

Samma problem och lösningen fungerar men man […]

2-fas laddning kom först på årsmo[…]