Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av slayer
Jaha 940n blev ju såld och igår va man iväg o hämtade en ny bil. Blev ingen volvo utan en Golf mk2 88a :-)-) Tjejen hade en golf förut o blev lite småförtjust i den hehe så nu fick det bli en sådan. Kommer dock fortfarande leta efter ett B20 projekt också :D

Lite info om bilen
är omgjord till en 91:a
- Sänkt eibach fjädrar
- 15" alufälgar fina däck
- Startspärr [larm]
- Ej vinterkörd på 10år

Kommer nog inte bli några större ombyggnationer på den men det finns ju lite saker man vill fixa till :-)-)

Bild
Bild
av slayer
Den är omlackad 1 gång så därför den ser fin ut :D Börjar komma lite rost vid skärmkanter o så. Inte hunnit kollat ordentligt under än o så. Men ska lägga på body på skärmkanterna(den innåt inte utsidan) coh på trösklarna. Sen underredsbehandla beroende på hur den ser ut under. Men är faktiskt fin för sin ålder :D
av slayer
Jaha idag har man grejat lite mede bilen Smile Såg bla att den läcker lite vatten vid anslutning på toppen och någon har självklart dragit den för hårt så den var sprucken. Blir att beställa hem en ny.

Sen slet jag ut larmet också så det ändå inte funkade och känns som det kan vara en till källa för strul istället. Efter att följt upp 1 miljon kablar kändes det som så är det äntligen ur och komplett, så det funkar kanske om man kollar igenom allt sen.

I morgon ska jag börja dra kablar o koppla till stereo då det nämligen inte finns en ända kabel i hela bilen som har nått med stereo o göra och inga orginalhögtalare. Bara 2 st 6,9 i hatthyllan som jag fick med, så där finns lite o göra att dra alla kablar mm. Tycker det är lite konstigt att det inte finns något orginal heller, men det kanske va tillval på dom modellerna så det aldrig funnits från början?

Hittade även en lös kabel i motorrummet så verkar gå till lambdasonden Confused Men kan inte hitta var den ska kopplas in..

larmet ur och en jädra massa kablar
Bild

Den lösa kontakten
Bild
av slayer
Idag drog man till skroten och småfyndade lite :D Bla ny klocka eftersom displayen på min va trasig.
Sen har jag kopplat in stereon efter att ha dragit nya kablar till stereo och högtalarna i hatthyllan, ska köpa till instrumentbrädan och dörrarna sen.

När jag var på skroten passade jag även på att kolla var kabeln till lambdan ska sitta och det va den kabeln jag trodde, så jag klippte av kabeln från bilen på skroten så har man motsvarande kontakt. Fixade det också och på vägen hem så tändes inte lampan i alla fall vilket den bruckade :D

Nya klockor. Fanns tydligen olika modeller så jag tog 2 st
Bild
Titta den funkar :D Nu har man även lyse på mätarna också
Bild
Vad fyller denna för funktion? Sitter ju på slangen till värmepaketet. Den är borttagen på min bil men hittade den på skroten. Sen såg jag att på den andra golfen på skroten så va den också borttagen o sitter bara ett rakt rör som på min, något som ofta strular?
Bild
Kopplar stereo förfullt
Bild
Klart :D
Bild
In action ;)
Bild
Lambdan inkopplad :D
Bild
Användarvisningsbild
av päpplet
Ser ut som en vakumdriven värmekran på bilden. Vissa bilar (volvo 740 med AC bl annat) går att stänga av värmen på ändå då ett spjäll stänger i värmepaketet så ingen luft går förbi elementet
av slayer
Idag har man skruvat "lite" mer, skulle ju "bara" byta lambdasonden :evil: Den sitter ju fast något så in i helvete!!! Slutade med att jag fick riva bort insuget för att komma åt bättre o det funkade inte så nu ligger grenröret på golvet i garaget också. Får fortsätta i morgon, såg även att det va en liten spricka i grenröret som inte verkar gått igenom än för det har inte läckt men det är väll bara en tidsfråga. Vilken smidig konstruktion vw har gjort på grenrör/insug är ju väldigt lätt att komma åt skruvarna till insuget haha blev o pilla med spegel o lampa för att se något.

Fick hem lite nya prylar i alla fall
Bild

Efter ett tag såg det ut såhär, o nu ligger grenröret på golvet.
Bild

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]