- lör 16 jul 2011, 15:04
#547525
Tjenare!
Tänkte att nu var de dags att ta tag i forums delen lite med bilen. De var ju ett tag sen jag hängde här och skrev
på garaget avdelningen :)
Lite historik om bilen då. Bilen har haft 3 ägare före mig. Den första ägaren är en firma, där bilen gått som "följe bil" till
stora lastbils ekipage. Var på chefen på företaget köpte ut bilen efter 3år och körde med den själv. När gubben blev för gammal
så såldes bilden till en släkting som jag då köpte den av. Han har också servat den och skött alla papperna som man ska. Bland
annat bytt turbo till en ny, renoverat ACn för 7000 med mera.
När jag köpte den så gick den lite halv dåligt, den ryckte och hade sig på jämna hastigheter. Så jag bytte alla tänddelar och vakuumslangar
men problemet kvarstår tyvärr innu. Men jag prövade att höja laddet lite på den utan att chippa den. Och ja, de gick väl bra ett par dagar sen började den banka i motorn och gick bara på 3 cylindrar. Av komp-testet att se så var de inget komp i cylinder 2. Så de blev till att riva skiten.
Jag tänkte nu här nedan lägga upp lite bilder på bilen och vad som skett på bilen den senaste veckan. Jag kommer sortera upp de i Dagar, så blir
lite lättare att hänga med... :)
Tänkte att nu var de dags att ta tag i forums delen lite med bilen. De var ju ett tag sen jag hängde här och skrev
på garaget avdelningen :)
Lite historik om bilen då. Bilen har haft 3 ägare före mig. Den första ägaren är en firma, där bilen gått som "följe bil" till
stora lastbils ekipage. Var på chefen på företaget köpte ut bilen efter 3år och körde med den själv. När gubben blev för gammal
så såldes bilden till en släkting som jag då köpte den av. Han har också servat den och skött alla papperna som man ska. Bland
annat bytt turbo till en ny, renoverat ACn för 7000 med mera.
När jag köpte den så gick den lite halv dåligt, den ryckte och hade sig på jämna hastigheter. Så jag bytte alla tänddelar och vakuumslangar
men problemet kvarstår tyvärr innu. Men jag prövade att höja laddet lite på den utan att chippa den. Och ja, de gick väl bra ett par dagar sen började den banka i motorn och gick bara på 3 cylindrar. Av komp-testet att se så var de inget komp i cylinder 2. Så de blev till att riva skiten.
Jag tänkte nu här nedan lägga upp lite bilder på bilen och vad som skett på bilen den senaste veckan. Jag kommer sortera upp de i Dagar, så blir
lite lättare att hänga med... :)
Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay
You might surprise people, but you're still gay