Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Goddag mina vänner :wink:

Äntligen har jag kommit på rätt sida av bilträsket igen.
Nu har jag införskaffat mig en Amazon -64.
Men en ganska knackande b18A under huven. Samt m40 låda med LÅNGSPAK :-O)
Samt orginalavgasrör, med en diameter som ett ärtrör. :wink:
Slog om till 45k mil när jag körde hem den..
Obesiktad dock, men gick ur besiktningen i maj eller juni iår så den är körd och alla bromsar och dylikt funkar som det ska.
Förutom handbromsen som tar lite dåligt.
Går dock som en dröm på vägen kan jag lova.

Lite smått customiserad, borttagna lister, handtag, emblem .. osv.. annan grill..
Även en hel del småfel på den som jag tänkt fixa framöver.

Vet inte om jag kan säga så mycket mer för tillfället, då jag själv inte har inspekterat den så noga än.
Men lite bilder kan jag bjuda på.

Bild
Bild
Bild
Bild

En kommentar kan man väl få ? :D :wink:
Senast redigerad av 14 Ståhl, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Man tackar man tackar!

När det kommer till färg på bilen så har jag inte bestämmt mig än om den ska rollas, eller om jag ska låta den vara som den är, är ju en viss charm över den som den är nu.
Dock bör jag lägga på lite färg där det är ytrost.

Hade gärna tagit med den till rättvik imorgon, men polarn som jag kört åt ikväll tyckte jag skulle följa med på Big Lake Run och dricka pilsner..
Så om ni som ska till rättvik imorgon (2 juli) kan ju kolla efter en mattsvart låg diesel buick med blåa scallops så sitter jag säkert och hinkar pilsner i den. :wink:
Användarvisningsbild
av erikn
Som person har jag ingen aning, men när det gäller bilar så påminner du om min kompis när vi var runt tjugo. Han bytte bilar som andra byter skjortor. Ena veckan kom han i en gammal Ford Anglia, nästa i en gammal Saab 92 (tror jag, den med tvåtaktsmotor), sedan någon Opel med 6 voltssystem. Minst 20 bilar hade han haft när han var tjugo år. Men det var länge sedan, snart 30 år sen. Min första bil var en Amazon, -66 så man blir lite nostalgisk när man ser en igen.
Användarvisningsbild
av lilleman
AAH en riktig bil jag har haft 17 stycken genom åren 8)
Vill ha en igen :( Var rädd om en sådan dräpare :-)-)

Mvh/Roger
Ståhl skrev:Men en ganska knackande b18A under huven. Samt m40 låda med LÅNGSPAK :-O)
Det ska va långspak i amazon, det hör liksom till :D Har det i min och tänker inte gå över till kortspak om jag inte blir absolut tvungen :D
Användarvisningsbild
av Ståhl
Självklart man blir nostalgiskt... Ni skulle sett farsan min när han fått syn på den. Han erbjöd sig direkt att köpa den bara för att de va en amazon :)

Sen är det ju så att tidigare ägare har byggt nån jädra konstig växelspak också.. ihopsvetsade kedjor. Ser iofs tufft ute men vettef*n om det är så hälsosamt för lådan att ha en för tung växelspak.... Kan lägga upp en bild på den sen.

Sen ser man ju även att tidigare ägare har lagat rost på den, då högra sidan brukar vara värst angripen av rost på dessa räserbilar. Halva golvet samt halva torpeden och innerskärmar är ihoplappade. Men vad gör det, är ju inget man kan bry sig i egentligen. Är ju som sagt ett stycke svensk bilkult(ur).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

0,6mm ska stiften ha enligt dem jag köpte d[…]

Kom du fram till något vad det skulle kunna […]

I de båda urtagen finns en plasttunga. Pr&ou[…]

Snowcap volvo 240

Såg att det finns nya clips att köpa, h[…]