Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hejsan!
Sålde min S40N pga arbetslöshet och är fortfarande utan arbete idag. Kom över en V40 2.0T från 2004 med 8600 mil på mätaren. Kort o gott fick jag denna i handen med löst lån på S40N och 400 kr i månaden lägre försäkring.

Lite annonsbilder då jag inte haft tid och ork att fota bilen. Vinterfälgar på men sitter 16" Volvo aluminiumfälgar på nu.
Bild
Bild
Bild
Bild

Så till ljudet. Hittade ett 3-vägskit från DLS på blocket för 2000 kr. Nu ersatta med Gothia kit men finns några kvar och dem är dyra så riktigt nöjd med detta köp! Låter gudomligt det jag hunnit testat!
http://www.ljudstudion.se/dls-ultimate- ... f=prisjakt

Dämpade förardörren för några veckor sedan med de mattor jag hade över från S40N. Så sitter 15 mattor i förardörren men ska i några till samt med isoleringsmatta både på plåt och i dörrpanel.
Bild

Sen funderar jag på hur jag ska montera mellanregister och diskant och detta har låtit väldigt bra det lilla jag testat men ska labba mer innan jag ställer mig o plastar. 19mm spånbafflar är utkapat till mellanregister och ska ordna till diskanterna. Testat lira mellanregister+diskant kopplat på diskantens strömkabel till delningsfiltren och även med orginalstereo påkopplat och orginal mid så är ljudet sjukligt fint!
Bild

Sen har jag hittat utgångsbygge för hur mitt bagage ska se ut! Så lånar en bild av Bromar @ garaget.org.Bild

Det som ska i hända är;
Plasta och bygga om dörrsidor för DLS iridium 6.3i kittet.
Nordica 12" bas i sluten låda nerbyggd i balja.
DLS A6 monosteg
DLS A3 2-kanalssteg för framsystem
Alpine CDA-117ri huvudenhet
Alpine PXA-H100 processor (kommer senare om jag inte är nöjd med HUn som den är)
2-3 lådor silentcoat samt isoleringsmattor runt om hjulhus och dörrar
FK-Sportstolar fram
Klä om den mesta inredningen med svart vinyl
Lackera skadade delar och hålla i toppskick!

Nu vet jag inte hur frekvent jag kommer att kunna uppdatera med händelser då jag är arbetslös = inga pengar men har lite jobb på G så förhoppningsvis så är jag på banan snart igen! :D
Senast redigerad av 6 Fellow, redigerad totalt 0 gång.
Nightmare89 skrev::D trevligt med ny bil igen å välkommen tillbaks :wink:
Tackar:) Letar jobb som en tok nu bara så pengar håller man i tyvärr! Men har fått hem en dremel nu så jag kan börja fixa klart så jag kan montera upp mellanregister och diskanter på brädan och a-stolpar.

Kan säga att FY SATAN vad detta kit spelar och detta på orginalstereon! Så kommer nöja mig med att köra mellanregister + diskant tillsammans med ny Hu och bas med steg till att börja med, eller ja mellanregister + diskant på orginal HUn tills vidare. Tror jag prioriterar Alpine HUn först o främst sen dämpning och kabel. Sist A3 steget då det är bland de dyraste. Måste inhandla nytt batteri också.
Halloj!
Liten uppdatering! Gjorde om bafflarna till mellanregistren helt och kapade ur högtalargallren för att försänka högtalarna lite istället. Så nu ligger dem dränkta i polyester och hoppas dem är torra i bra till imorgon så får jag lägga på mer polyester och glasfiberväv.

Blev bra tycker jag o hoppas dem passar bra sen när dem härdat.
Bild
Bild
Bild
Ja det blir väl ett fint resultat när du e klar med tanke på din förra kärra :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]