Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dahlen
har gått och köpt mig en "ny" bil nu, men innan jag berättar vad det är för bil så tänkte jag göra en liten gissningslek om vad det kan vara för något.

märke:
modell:
årsmod:

vi börjar såhär: bilen har 4 dörrar
rektangulära strålkastare.
2,1 liters motor med överliggande kamaxel.
stötfångare som är svåra att missa.
5 växlar med knapp
ful/snygga bakljus enligt mig.

motorn har mindre hk än min gamla 740 men mer hk än golfen jag har :)
och innan denna bil rullade ut från bandet så har själva modellen tillverkats i ca 5 år.

karossen är en vidareutveckling som i dom första årsmodellerna var väldigt lik den sista års mod på av den äldre bilmodellen. tillverkades över 2,5 miljoner exemplar
Senast redigerad av 13 dahlen, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av dahlen
hah pontus man måste ju vara snäll annars skulle jag ju behöva vänta på att lägga upp bilderna ;)

bilen är alltså en volvo 244 från -79 som jag köpte av pontus_742 här på forumet
b21a motor och m46 låda.
beige inredning som klarat sig bra från smuts.
små rostig men mycket ny plåt på den.

här har vi alltså vrålåket 8)
Bild

riktigt sport med små extraljus :roll:
Bild

som sagt rostig men mycket nytt, därav den gråa färgen ;)
Bild

Bild

och en titt i stallet, här finner vi en riktig motor nämligen en b21a :twisted:
Bild

interiör, kastade dit mina tärningar pga att det är en "raggarbil" ;) dock så ryker dom igen då dom är lite i största läget...
Bild

sen en bild på vad jag har tänkt för fälgar på´n, måste bara få tag i däck till dom :)

Bild

måste även dra nya kablar till stereo då det inte verkar finnas en enda utom antenn kabeln ??:-/

kommentera nya kärran nu :mrgreen:
Användarvisningsbild
av päpplet
kasta väck dom där kantiga stora sakerna i fronten och dit med runda strålkastare så blir den betydligt mysigare :D
Användarvisningsbild
av dahlen
Ståhl skrev:trevligt trevligt :D

samma årsmodell som min svarta 240 var.. :wink: Fina bilar de.
tackar :) joru riktigt fina bilar du ;)
päpplet skrev:kasta väck dom där kantiga stora sakerna i fronten och dit med runda strålkastare så blir den betydligt mysigare :D

haha dom är ju störtfräna :twisted: dock är ena glaset sprucket så kommer köra utan extraljus. är egentligen inget för sånt krimskrams :-DD :roll:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Dom där små fyrkanterna är väl mer tänkt som dimljus? eller i övrigt trevlig bil.
Användarvisningsbild
av dahlen
tackar :) nej dom är till helljus för dom eller ena lyser när man slår på helljus :) och var riktigt lätt styrd för att inte finnas servo i den :O t.o.m 740in var mer tungstyrd :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Ja det där med att borra är inte helt ri[…]

Jag har hört det går att ta bort den fu[…]

230fk går snålt

Vad styr uppfetningen av blandningen då vid […]

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]