Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Då var det dags att lägga upp projektet här, som topicen lyder är det en Volvo pv av årsmodell 62 som vi köpte av en kille som haft den stått ute i 10 år innan vi fick tag på den.
Förvånande nog så är den väldigt rostfri för att stått ute så långe, dessvärre var motorn skit då det kommit in vatten i den så den vart det bara skrot av får se om det blir en b18D motor eller uppskrämd b20 inte bestämt än...

Som ni kanske märker är det kopierat från en annan sida med flera olika inlägg som jag lagt ihop till ett för att göra det så enkelt som möjligt det får ni stå ut med^^

Bilen har vi haft i 3 år nu men har gått lite trögt då det kommit massa A-traktorer före men nu ska det nog vara slut på traktortiden så har kavlar upp ärmarna och tagit tag i Pvn igen, förhoppningarna är att få ihop den till sommaren men vi får se hur de går
:roll:

Bild på när den är precis hemkommen inga super bra bilder men de får ni stå ut med ;)
Bild

Hade växt lite mossa på den hehe :D
Bild

Skönheten bakifrån :)
Bild

Tvättade av den av min förvåning va den super fin inunder all smuts och mossa!
Bild

Ser ut som en helt ny bil :wink:
Bild

Blev bättre, ursäkta urkassa bilderna..
Bild

Krokig stötfångare har plockat ihop så jag har en fin som ska få blir även att beställa nya regskylltar i framtiden :)
Bild

Inredning i toppskick, original överdragsklädsel dessutom! :)
Bild

Instrumentbrädan då, behöver ny instrumentstoppning hör av er om ni har någon liggandes :)
Bild

Påbörjad nedplockning.
Bild

Motor ur :)
Bild

B18D motorn hemma tänkt att hamna i kanske?
Bild

Nymålad och lite småputs gjort :)
Bild

Blev bra tyckte jag, sprillans nytt oljefilter med höhö :wink:
Bild

Gamle pvn börjar bli lite naken av sig nu :)
Bild

Pvn fick se på dagsljus för första gången på ett år i garaget, slipning av torpeden.
Bild

Även baksätet är fint :)
Bild

Backlampan som jag köpte på tradera :)
Bild

Det var nog nästan ett år sedan den var ute i dagsljuset men nu är den ute i solskenet igen :)
Bild

Som ni ser är det ett rosthål i på torped sidan, det ska åtgärdas så snart som möjligt sen finns det endast ett fåtal hål i bagageutrymmet och ett litet i vänster bakre skärminfästing sen är bilen rostfri viket jag tycker är bra för att stått ute såpass länge :P
Bild

Plockade bort bakskärmarna några dagar tidigare med, sen har ja en buckla på bakluckan som måste dras ut på något sätt
Bild

borstade bort lite ytrost i hjulhuset och drog på med underredsmassa, underredet är sprutat med underredsmassa samt någon sorts skyddsolja så om man letar rost får man nog leta länge om man ska hitta något under;)
Bild

Tog en vända på andra sidan med :)
Bild

Tog bort alla lister, emblem och handtag utom de handtagen som sitter på dörrarna :)
Bild

Fin utsikt man har när man skruvar ;)
Bild

Börjar bli en aning stökigt i garaget nu, man bara skjuter allt åt sidan så bilen kommer in sen är de problemet löst haha...
Bild

Rullade ut den igen i det härliga höstvädret!
Bild

Rost på det klassiska stället, börjat kapa bort! :)
Bild

Hittade en lite krabat i bilen som fick sitta och titta på när jag kapade :D
Bild

Hittade somsagt rost i bagageutrymmet bara att kapa bort....
Bild

Dålig bild men har börjat slipa rent ytan och skrapa bort alla asfaltsmattor, kommer bli industriprimer och sen en färg i samma kulör som bilen ska få :)
Bild

Klippte ut en plåt och punktade fast den, ska helsvetsas såfort jag fått hem mer gas till svetsen :)
Bild

Plockat in skärmen i varma källaren och börjat matta och spackla.
Bild

Fått hem en trimmad b20 som jag målat upp, har beställt packningar till den som ska dit vartefter sen ska den sättas ihop vet inte om jag ska ha den i Pvn eller köra på b18D motorn vad tycker ni? :)
Bild

Kommentera :)
Senast redigerad av 5 volvoadde, redigerad totalt 0 gång.
Ser fin ut, du ska väl inte lacka om den heller? :)

Och jag hoppas du hade på färg i hjulhuset innan du sprutade på underredsmassa annars kan jag lova att det är rostigt om nåt år igen
päpplet skrev:Ser fin ut, du ska väl inte lacka om den heller? :)

Och jag hoppas du hade på färg i hjulhuset innan du sprutade på underredsmassa annars kan jag lova att det är rostigt om nåt år igen
Tack så mycket! :) jo den ska lackas om fanns endel ytrost och vänstra skärmen var rutten sen fanns det lite små bucklor här och där så det fick bli hellack ändå :)

Faktiskt inte :oops: men börja hacka underredsmassa i vänstrahjulhuset förra helgen och hitta då hål under så ägaren innan hade bara smetat över så ska bort med allt i båda hjulhusen och laga det som finns samt måla på färg och på med ny underredsmassa igen!
Fluffen skrev:Riktigt roligt att se ett projekt med en Pv, inte varje dag på detta forum. :-)-)
Kan bli riktigt fin när du är klar. :D Vad blir det för färg?
Tack ska du ha! :D
Antingen blir det originallacken eller Volvo Pvs ljusgul kod 97 :)
Ståhl skrev:Fasiken va fränt med en PV! :D
Haha ja visst är dom häftiga allt! :D
PV :D JIPPE

Fin för den behandling hon fått, och hon verkar ha hamnat hos en som inte har tummen på fel plats :)
Senast redigerad av 1 cybermunk, redigerad totalt 0 gånger.
Dieselsmurfe skrev:Åh en PV TRÅD! Som jag har längtat. Ska bli intressant att följa detta. skickar med en länk till en PV!
http://www.garaget.org/?car=51863

Kanske lite inspiration :).
Haha så bra! :)
Har tittat på den där gillar den verkligen i motorväg skulle jag vilja uppnå den men utseendemässigt ska jag nog ta lite smått och gott från de bästa jag kan hitta:)
cybermunk skrev:PV :D JIPPE

Fin för den behandling hon fått, och hon verkar ha hamnat hos en som inte har tummen på fel plats :)
Förvånansvärt ja :)
Jadå den ska behandlas med omsorg lär mig nya saker hela tiden så det ska nog bli bra tillslut :)
Dalmans skrev:Gillart!
Skönt att höra! :D
http://skurup.se/8964

Lite vinternostalgi med
några pv o amazon m.m :D
Såna här bilder brukade jag
hämta inspiration från
förr när jag brukade renovera amizar o pv :P
Mvh/Roger :D
Senast redigerad av 1 lilleman, redigerad totalt 0 gånger.
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]

Klockfjäder/kontaktrulle????

Har forskat lite i det här då jag snart[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd d[…]