Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
ser sjukt fräsch ut, börjar bli sällsynt med tidiga 240 :)

Ger mej minnen från min uppväxt då min styvmamma hade en brun (inte enbart av rost men till stor del) 244 GLE från runt 77 med brun skinnklädsel och taklucka 8)
Användarvisningsbild
av cybermunk
24X orna är fan snygga :)
Användarvisningsbild
av Flak
Jo fräsch är han allt men lite skavanker finns allt...den är ju bruksskick och inte utställningsskick, fast tur är väl det annars hade man ju inte velat använda den alls....
Den är under så kallad rullade snigelrenovering.....Fast bilen rör sig inte som en snigel när man trycker till och automaten får jobba lite...fast cruising är ju rätta läget
Användarvisningsbild
av Flak
78:an var sista årsmodellen med runda, 79 kom dom där små fula fyrkantiga som satt på DL, inte att förväxla med dom större som satt på dom lyxigare varianterna.

Har säkert lyktsarger till 79:an liggande nånstans på vinden tillsammans med en massa 240 bråte....bra att ha :wink:
Användarvisningsbild
av Flak
Hittade inte någon presentationsavdelning så då skriver jag här

En liten presentation så ni vet vilka vi är....
Jo jag är en blå 240 från 1978=) och min ägare heter Maja, ja hon köpte mig faktisk, ja min andra ägare som oftast rattar mig och mekar med mig är David...Flak kallad på nätet...varför? jo Flak står för Fordonshistoriska Lastvagnsarkivet och jag (David) är lastvagnshistoriker på fritiden då jag alltid varit intresserad av tunga fordon av äldre modell.

Fast man är ju fäst vid denna lilla blåa 240:a som vår lilla sommarbil med takluckan öppen och radion på lagom volym ( volvos standardmodell utan bandspelaren....) spelandes ABBA kanske om man har tur...radioutsändning på P4....
Då är sommaren i antågande även om det nu ser väldigt mörkt ut på den fronten.

Har mekat med 240 sen Hedenhös och motorljudet av B21:an får mig att minnas alla goa stunder i just en 240 modell.
Så nu är vi presenterade....
David & Maja
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]