- tor 04 nov 2010, 09:24
Hej
Efter lite förfrågan får jag la visst lägga upp en tråd om min S80 V8 som man har piffat upp lite sen den inhandlades och mer kommer.
Efter att ägt en S60 T5 så blev det ett uppehåll från volvo träsket då pojkdrömmen köptes (Skyline R33 GTR) som sedan såldes så blev valet en S80 V8 AWD som ersättare o som den har ersatt pojkdrömmen :) Den är absolut den mest bekväma o sköna bil jag ägt hittills.
Min lista på att göra är följande:
Klart:
Toning
Avgassystem - halvsats
Vinter däck - Hankook 245/40 18"
K&N Luftfilter
Att göra:
19" eller 20" fälgar
Sänkning - Hos SAM med Heico fjädrar
chippa - Rica eller SAM
Byta till racekattar
face lifta bilen till 2010 facelift
drapera in lite saker i kolfiber
piffa upp bilen invändigt med heico saker
Vi börjar med lite bilder:
Dagen efter ja köpt bilen

Efter ett tag blev det toning hos Antec i gbg och vilket sjukt bra jobb han gjorde. Det blev 20% genomsläpp runtom

Efter detta hände det inte så mycket innan jag fick fnatt o ville skaffa 3" sportsystem från ferrita så efter ett samtal till dem så blev jag hänvisad till äpplekullens bilservice i Göteborg som är en av få ferrita godkända partners att bygga ett system på plats så tid bokades.
Före:

Efter

Filmer:
Det kommer några filmer till där ja förbi samt gör en start framför kamera då motorn får jobba lite istället för att torrgasa. Dock tycker ja filmerna gör inte ljudet rättvisa då det låter jsukt mkt bättre i verkligheten
Orginal ljud (inte min bil):
[youtube]cXCWCjwQ7rg&vq=medium[/youtube]
Efter:
[youtube]-z0F0NYMW-A&vq=medium#t=38[/youtube]
Efter lite förfrågan får jag la visst lägga upp en tråd om min S80 V8 som man har piffat upp lite sen den inhandlades och mer kommer.
Efter att ägt en S60 T5 så blev det ett uppehåll från volvo träsket då pojkdrömmen köptes (Skyline R33 GTR) som sedan såldes så blev valet en S80 V8 AWD som ersättare o som den har ersatt pojkdrömmen :) Den är absolut den mest bekväma o sköna bil jag ägt hittills.
Min lista på att göra är följande:
Klart:
Toning
Avgassystem - halvsats
Vinter däck - Hankook 245/40 18"
K&N Luftfilter
Att göra:
19" eller 20" fälgar
Sänkning - Hos SAM med Heico fjädrar
chippa - Rica eller SAM
Byta till racekattar
face lifta bilen till 2010 facelift
drapera in lite saker i kolfiber
piffa upp bilen invändigt med heico saker
Vi börjar med lite bilder:
Dagen efter ja köpt bilen

Efter ett tag blev det toning hos Antec i gbg och vilket sjukt bra jobb han gjorde. Det blev 20% genomsläpp runtom

Efter detta hände det inte så mycket innan jag fick fnatt o ville skaffa 3" sportsystem från ferrita så efter ett samtal till dem så blev jag hänvisad till äpplekullens bilservice i Göteborg som är en av få ferrita godkända partners att bygga ett system på plats så tid bokades.
Före:

Efter

Filmer:
Det kommer några filmer till där ja förbi samt gör en start framför kamera då motorn får jobba lite istället för att torrgasa. Dock tycker ja filmerna gör inte ljudet rättvisa då det låter jsukt mkt bättre i verkligheten
Orginal ljud (inte min bil):
[youtube]cXCWCjwQ7rg&vq=medium[/youtube]
Efter:
[youtube]-z0F0NYMW-A&vq=medium#t=38[/youtube]