Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av j0nas
Hej

Efter lite förfrågan får jag la visst lägga upp en tråd om min S80 V8 som man har piffat upp lite sen den inhandlades och mer kommer.

Efter att ägt en S60 T5 så blev det ett uppehåll från volvo träsket då pojkdrömmen köptes (Skyline R33 GTR) som sedan såldes så blev valet en S80 V8 AWD som ersättare o som den har ersatt pojkdrömmen :) Den är absolut den mest bekväma o sköna bil jag ägt hittills.

Min lista på att göra är följande:

Klart:
Toning
Avgassystem - halvsats
Vinter däck - Hankook 245/40 18"
K&N Luftfilter

Att göra:
19" eller 20" fälgar
Sänkning - Hos SAM med Heico fjädrar
chippa - Rica eller SAM
Byta till racekattar
face lifta bilen till 2010 facelift
drapera in lite saker i kolfiber
piffa upp bilen invändigt med heico saker

Vi börjar med lite bilder:

Dagen efter ja köpt bilen
Bild

Bild

Efter ett tag blev det toning hos Antec i gbg och vilket sjukt bra jobb han gjorde. Det blev 20% genomsläpp runtom
Bild
Bild
Bild

Efter detta hände det inte så mycket innan jag fick fnatt o ville skaffa 3" sportsystem från ferrita så efter ett samtal till dem så blev jag hänvisad till äpplekullens bilservice i Göteborg som är en av få ferrita godkända partners att bygga ett system på plats så tid bokades.

Före:
Bild
Bild
Bild

Efter
Bild
Bild
Bild
Bild

Filmer:

Det kommer några filmer till där ja förbi samt gör en start framför kamera då motorn får jobba lite istället för att torrgasa. Dock tycker ja filmerna gör inte ljudet rättvisa då det låter jsukt mkt bättre i verkligheten

Orginal ljud (inte min bil):
[youtube]cXCWCjwQ7rg&vq=medium[/youtube]
Efter:

[youtube]-z0F0NYMW-A&vq=medium#t=38[/youtube]
Användarvisningsbild
av päpplet
den lät ju mer som en v6a eller så är det för att jag är van med ljudet från riktiga gjutjärns V8or :lol:
Användarvisningsbild
av crumpets
Kaxigt med fyra slutpipor 8) Låter mycket riktigt mindre bubbligt med nya systemet.
Användarvisningsbild
av Nexus
riktigt fin bil och det lät maffigt med sportsystemet och snyggt med 4 pipor mot orginalels felvända slutrör :wink: En R33 sa du mumms men av volvo är ju lite mera praktisk 8)
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Kärlek!
Bra jobbat Jonas.

:)
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Ska du sälja bilen!!? Nu när det är som roligast att köra ;)
Vad blir det för något nu då?
Verkstadshandbok

Har en s40 2004, söker verksdadshandbok p&ari[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Hej Någon som har koll på vart man k&o[…]

Rengjort och kört några mil idag. Torrt[…]

Bromsok kärvar

Inte helt ovanligt att det blir hål på[…]