Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Strider
Så har man bytt från 945 Polar till 940GL.
Motorn tog slut i den så det var dax att byta, gillade inte 2bar laddtryck :oops:

Har en bild på nyförvärvet men inte lyckats få över den till datorn. Hittar inte kabeln, :evil: Sony Ericsson med sina speciallösningar.
Första intrycket är riktigt bra, fast slö. Otroligt slö :lol:
Är antagligen en gammal taxi eller polisbil.
Utrustningsmässigt har den allt utom elmanövrerade backspeglar. Har sådana liggandes så det blir snart ordnat :-)-)
Svart helskin i hyfsat skick men för låg nu då den knappt går att styra.

Skall göra lista:
* Byta alla oljor och filter.
* Allmän tvätt och putts.
* Fixa bård (stavning?) på framrutan samt laga liten spricka.
* Bilder så alla kan säga :-O) WOW vilken fin bil :wink:
* Hitta fälgar, gärna 17" eller större till sommaren. MIM Juventus, R-Sport eller dylika.
* Byta ut de fult lackerade plastdetaljerna på instrumetbrädan.
* Ordna instegs belysning samt lister.
* Plocka bort alla fula antenner å skaffa hajfena i stället.

Färdigt listan:
* Tonade rutor.
* Ögonlock.
* Vita blinkers, S80 skärmblinkers :twisted: Saknar vita bak :cry:
* Sänkt.
* Blåa LED i all belysning.

Fyller på listorna vart efter jag gör något eller kommer på nått.

/Anders.
av Strider
Har haft bilen i snart en vecka så ha lite tålamod :p
Varit sjuk nu i flera dagar med :(
Och kallt är det ute ;)

Kört halv tank å 35 mil sedan jag köpte den å tankade fullt.
Grymt nöjd med känslan av mjukt konstläder mot baken när jag glider ned i förarstolen.
Intar en bakåt lutad position å skaftar på för fullt med maximal nettoeffekt, kW av 85.0 DIN :roll:
Hoppas på garage å att åttafemtiofyran jag skall hämta i morgon duger för en besiktning till så den går att ha i vinter.
Annars blir den skrot. Lägger inte ned tid på fram krafs frivilligt :p

Har stora planer för automataren om allt går väl. Funderar på M90 om jag inte kan få något tipps på en tomat låda som pallar trycket. Sug så långt det går för ljudet skull. I annat fall får man väll ta till snurrbo (:-) Mos är ju beroendeframkallande har jag märkt.

Var ute en sväng i kväll med bilen, bara hon å jag... Kallar henne Bettan.
For över till en kompis där de centrum vänt lite 940 plåtisar hela kvällen. Såg bra ut å verkade hålla fint.
Bara ett problem hade uppstått. Ventilen slog imot broms oket (R)
Nytt hål borrades på rätt sida å det gamla svetsades igen. Skulle antagligen gått att bara flytta centrum inåt men isf skulle ju inte det vara centrum vänt :lol: Vet inte om jag tänker rätt just nu men det låter bra när jag skriver det iaf :p

Får prata med en annan kompis ang. bilder då han har riktig kamera då mina bilder inte vill lämna mobilen :P
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]