- lör 28 aug 2010, 22:36
Dags att göra i ordning och ställa på vinterbilen.
I år var det en hel del att pyssla med:
* Trasig strålkastare
* Trasig backspegel
* Inget batteri
* Styrled på torkararm hoppat av (eller vad den nu heter)
* L-vinkel på spolarslang gått av
* Trasig vacuumslang
* Kladdigt spjällhus
* Samt att reläboxen har haft sin beskärda del av kabelsmältor, så plasten alldeles under strålkastar-relät har smält ganska bra. Så mitt under färd kan relät ha halkat upp lite och man tappar allt ljus = skitbra på kvällen :D
Den som lånade bilen fick stenskott. Stor som tennisboll?

Densamma som lånade bilen vid ett annat tillfälle fick möte som kom över i motsatt körriktning och kunde inte väja mera.

Skitigt värre, inget jag härdar med att göra nåt åt på denna bil..

Lite skit i hörnen har ingen dött av :)

Den här var stel och torkat som bara den, samt riktigt tajt som den är nu, så inget som gick att korta av bara.

En massa olja överallt, vilket fick mig att fundera på hur spjällhuset verkligen såg ut.

Såg ju inte vacker ut, så jag tänkte att jag plockar av spjällhuset.

Visserligen "bara" in/utlopp för kylarvätska, och den har stått bra många månader nu, men såhär ska det väl inte se ut..

Nu vet jag inte hur illa det kan se ut innan det börjar bli fel, men det här såg inte vackert ut.

Nu så..

20 SEK för en L-vinkel. Visserligen backventil, men vafan..

Nåt som hänt förut, töväder med kallväderomslag, torkararmen sitter fastfrusen när man startar torkarna *klonk*
Tack och lov en enkel procedur att fixa.

Har gjort förfrågan på skrot för strålkastare och backspegel. Köpt nytt luftfilter. Ska köpa batteri.
Ställa på och besikta.
Jäkla slit bara för att ratta lite under vintern..
I år var det en hel del att pyssla med:
* Trasig strålkastare
* Trasig backspegel
* Inget batteri
* Styrled på torkararm hoppat av (eller vad den nu heter)
* L-vinkel på spolarslang gått av
* Trasig vacuumslang
* Kladdigt spjällhus
* Samt att reläboxen har haft sin beskärda del av kabelsmältor, så plasten alldeles under strålkastar-relät har smält ganska bra. Så mitt under färd kan relät ha halkat upp lite och man tappar allt ljus = skitbra på kvällen :D
Den som lånade bilen fick stenskott. Stor som tennisboll?

Densamma som lånade bilen vid ett annat tillfälle fick möte som kom över i motsatt körriktning och kunde inte väja mera.

Skitigt värre, inget jag härdar med att göra nåt åt på denna bil..

Lite skit i hörnen har ingen dött av :)

Den här var stel och torkat som bara den, samt riktigt tajt som den är nu, så inget som gick att korta av bara.

En massa olja överallt, vilket fick mig att fundera på hur spjällhuset verkligen såg ut.

Såg ju inte vacker ut, så jag tänkte att jag plockar av spjällhuset.

Visserligen "bara" in/utlopp för kylarvätska, och den har stått bra många månader nu, men såhär ska det väl inte se ut..

Nu vet jag inte hur illa det kan se ut innan det börjar bli fel, men det här såg inte vackert ut.

Nu så..

20 SEK för en L-vinkel. Visserligen backventil, men vafan..

Nåt som hänt förut, töväder med kallväderomslag, torkararmen sitter fastfrusen när man startar torkarna *klonk*
Tack och lov en enkel procedur att fixa.

Har gjort förfrågan på skrot för strålkastare och backspegel. Köpt nytt luftfilter. Ska köpa batteri.
Ställa på och besikta.
Jäkla slit bara för att ratta lite under vintern..