- tor 01 jul 2010, 21:23
här kommer det en till tråd om en saab på detta volvoforum går väll bra :roll: ...
tänkte dra i gång en garage tråd här på saaben som jag har införskaffat köpte den för ca tre veckor sedan.
hade en 900c-87a som första bil så suget har alltid funnits efter en 900 på nytt fast jag har haft volvo mellan saabarna :roll: så har jag aldrig fått samma åk komfort som i en saab 900. så hitta jag denna på blocket en dag var och titta på den och den var rätt fin för att vara en 87a tycker jag.
fixa fram pengarna till den och köpte den dagen efter jag var och titta på den.
de som jag ska göra med bilen är:kolla över den rosten som finns och fixa den. byta bromsarna runtom.fixa kupé fläkten med. sätta på extraljus me xenon i. och hålla den fin för sin ålder. har även fixat radion i den och en baslåda finns i den nu..namnet lady kommer från regnummret som börjar me ldy så nu vet ni de me...lite bilder ska ni få ochså...

så här ser hon ut rätt bra skick för att vara 23 år gammal...

inte gått så långt för att vara en 87a tycker jag...

den obligatoriska spisbilden tycker jag..
tvättade bilen för nån vecka sedan och då blev det några bilder tagna. jag gick över bilen me polish och vax efter de men de blev bara två bra bilder som visar att lacken var matt så dom lägger jag upp här.
de blev lite skillnad me bara en övergång av bilpolish på lacken...

är matt runt saab märket...
tänkte dra i gång en garage tråd här på saaben som jag har införskaffat köpte den för ca tre veckor sedan.
hade en 900c-87a som första bil så suget har alltid funnits efter en 900 på nytt fast jag har haft volvo mellan saabarna :roll: så har jag aldrig fått samma åk komfort som i en saab 900. så hitta jag denna på blocket en dag var och titta på den och den var rätt fin för att vara en 87a tycker jag.
fixa fram pengarna till den och köpte den dagen efter jag var och titta på den.
de som jag ska göra med bilen är:kolla över den rosten som finns och fixa den. byta bromsarna runtom.fixa kupé fläkten med. sätta på extraljus me xenon i. och hålla den fin för sin ålder. har även fixat radion i den och en baslåda finns i den nu..namnet lady kommer från regnummret som börjar me ldy så nu vet ni de me...lite bilder ska ni få ochså...

så här ser hon ut rätt bra skick för att vara 23 år gammal...

inte gått så långt för att vara en 87a tycker jag...

den obligatoriska spisbilden tycker jag..
tvättade bilen för nån vecka sedan och då blev det några bilder tagna. jag gick över bilen me polish och vax efter de men de blev bara två bra bilder som visar att lacken var matt så dom lägger jag upp här.

de blev lite skillnad me bara en övergång av bilpolish på lacken...

är matt runt saab märket...
Senast redigerad av 17 svempus, redigerad totalt 0 gång.
bilen på garaget http://www.garaget.org/?car=310949 min Saab 9000CDE med 250 pigga pållar under huven =) och 380nm i vrid.