Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dahlen
hej tänkte lägga upp en tråd om min 142a som ska agera första bil när jag får kortet.
har bara gjort lite småsaker, bytt lite delar som knappt syns.

lägger upp lite bilder.

som den såg ut när jag köpte den
Bild

sen satte jag på stötfångare så jag fick ett "gubbigare" stuk, sänkte den även i fram.
Bild

och ett par bilder bara. bilen kommer sänkas bak när jag har införskaffat mig en större domkraft
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
oj bilderna blev inte som dom skulle men det funkar ändå:)

det som står på listan att köpa i första hand är nya motorkuddar och växellådskudde ena kudden har gått av. samt införskaffa mig en ny tankarmatur så jag får fungerande tankmätare :D vill köpa stänkskydd bak för att få lite mer originalstuk.

kommentera gärna.
Senast redigerad av 1 dahlen, redigerad totalt 0 gånger.
av Candypig
"Fräck" färg, ser ju bra ut med tanke på åldern, påminner mig om min 1:a bil, en volvo 142:a 67-modell, med kort vxlspak + 240 dörrrar + stolar. :lol:
Användarvisningsbild
av dahlen
det var just pga färgen jag fastnade för denna! hade kollat runt på alla möjliga volvos men sen dök den här upp och jag slog till direkt! 8)
Användarvisningsbild
av dahlen
sänkning bak kommer som jag skrev, måste bara införskaffa mig en domkraft. ser helt förj**ligt ut just nu :D
Användarvisningsbild
av dahlen
har inte hänt så mkt med bilen ännu. tänkte beställa tankgivare och stänklappar bak men cvi hade visst sommarstängt :( lägger upp en bild på vursting motorn iallafall :D

Bild
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]