Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
Ja eftersom jag börjat skruva lite smått med den här så kan jag väl göra en till tråd. Jag köpte den först med rasad topp för 500 och tänkte ha den som reservdelsbil men sen när jag fått tag på en till bil med en frisk topp tänkte jag flytta över den och sälja den för den är ju trots allt besiktad några månader till.
Idag började jag kika lite närmare på alla små rostfläckar men efter att jag brutit sönder mycket av skärmkanterna med händerna och sparkat upp några fina hål i tröskeln tror jag den får bli isbil istället :lol: Undertill börjar underredsmassan släppa lite här och där så rosten har fått fäste. Men toppen ska fortfarande bytas så den blir körbar igen.

Bild
Tur den är svart så den ser finare ut än vad den är :)

Bild

Bild

Tyckte färgen rest sig så konstigt från dörren och efter en lätt sparkning satt foten fast i dörren, spackel :roll:
Bild

Lite rutten skärmkant och tröskel
Bild

Mycket rutten tröskel med lite spackel...
Bild

Projekt byta topp är i full gång. Undrar varför det alltid ser ut så här runt mej när jag skruvar :mrgreen:
Bild

Kommer lite mer bilder i morrn. Funderar på att ev sälja av lite hela plåtdelar från den som är synd att förstöra som huv och övriga tre dörrar mm som jag tror inte är rostiga eller buliga (skitigt som fan så det är svårt att se)

Ska bli kul att slänga på isdäck på den och spöa skiten ur alla gamla rostiga 245or andra envisas med att köra på isen :lol: Finns dessutom ABS på den så den är ju islämplig, fast det är ju lite kärringaktigt men det går ju att koppla ur :wink:
Användarvisningsbild
av päpplet
ready for takeoff :wink:
Bild

Bild

Ohälsosam sallad ala B234 :lol:
Bild

Bild

syns vart ventilerna varit i på de bakre cylindrarna
Bild

Så här ser det ut när jag skruvar bil och inte har plats i garaget, synd bara att man får sällskap av hundratals små bevingade och snabelförsedda fiender :-(O)
Bild

Lyftare prydligt uppradade och numrerade
Bild

blev lite saker som fick lov att skruvas bort...
Bild

Bild

Bild

pillade lite till i tröskeln så nu är den upprostad runt 3dm :oops:
Bild

och ett litet hål längre bak..
Bild

och ett lite större hål ännu längre bak
Bild

Var bara fyra ventiler som var krokiga så jag tror jag köper fyra nya ventiler och stoppar i efter en inslipning förstås så då har jag en hel reservmotor över ifall att :wink:

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]