Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Forssen
Hejsan!

Surfat en del på detta forum men knappt skrivit något alls så tänkte det var dags att dela med mig lite om min bil.

Har en Volvo 940 SE 2.3 Ltt av årsmodell 1996 och bilen kommer snart rulla över 13000 sträcket. Jag blir fjärde ägaren men bilen har alltid varit i samma familj hos förra ägaren sen den var ny. Bilen har en full servicebok och gått genom besiktningen med blanka papper. Tyvärr har bilen enligt förra ägaren stått i solen så fusklädret har rullat ihop sig vid dörrarna, två av dörrarna har det knappt rullat ihop något alls men på bilden nedan är det som värst.

Mina planer med bilen är:

[X] Vita blinkersglas
[X] Rödvita bakljus
[] Sänka bilen
[] Nya dämpare
[] Trimma den lite lätt, ska inte ha något 300hk monster men runt 150-200.
[X] Ljudbygge, just nu sitter det orginalstereon från dackefejden.
[X] Nya fälgar
[] Skruva dit en elfläkt
[] Byta fusklädret från min gamla 940 till denna
[] Tona bakrutorna
[] Skrapa bort skattemärket

Tar gärna emot tips och trix, är här för att lära mig så mycket som möjligt.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 5 Forssen, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Trevlig bil Välkommen in i garaget :) trevliga planer me det du skrivit :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ser riktigt fin ut :) Lädret i dörrarna är ju standardfel på 940 att det lossnar..

Trevliga planer :)
av Forssen
Tack tack, la en till sak i listan, en elfläkt måste skruvas dit, kan inte ha en "höfläkt". Får springa ner till min gamla 945a och kolla hur den elfläkten är kopplad.
Användarvisningsbild
av Nexus
solfilm? och ta bort det där fula skattemärket :D Ser riktigt fin ut på bilderna 8)
av Forssen
Grammse: Solfilm, där påminde du mig att bakrutorna ska tonas. *läggs till i listan*

Candypig: Noterade att min andra 940 har likadana dörrsidor, när det byggs ljud så kan jag byta mellan bilarna. *läggs till i listan*
av Forssen
Nu var det bra länge sen jag skrev i tråden och saker har hänt med bilen, dock har jag varit lat o glömst så jag har inte tagit speciellt många bilder. Lite har mobilen att erbjuda.

Jag och en arbetskollega har köpt solplexiglas, blir att montera i helgen.

Bild

Grusplanen jag var ut o lekte på under sommaren.

Bild

Hur bilen såg ut efter en stunds körning på grusplan ;)

Bild

Skall ta fler bilder på bilen nu i helgen, dock är det en sak jag behöver veta. Skall göra ett kopplingsbyte snart på bilen, det måste på värre saker och jag undrar vad man skall ha, är ju ett träsk med saker att välja mellan, bilen skall få runt 200 häst senare.
Användarvisningsbild
av Ticken
Kanonfin bil! Verkligen!

Jag har samma problem med det där med dörrsidorna, 940 standard tyvärr.

Runt 200 pållar säger du? Det är inga problem alls ju. Det är det som är det fina med gamla pansarvagnar (940is).. Det är billigt och framför allt lätt att få ur lite mer mos :)

/Ticken

Beror ju lite på vilka däck det handla[…]

..Kolen är lite olika i längd. Den kor[…]

Jag har i alla fall sett åtskilliga laddpla[…]

Vilken ratt är detta??

Jag köpte för ca 6 månader sen e[…]