Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Fors
Hej!
Har införskaffat mig en Volvo 745 Turbo 88;a som behöver lite små pyssel och pill innan den är i önskvärt skick i mina ögon :)

Det som måste göras på den är följande:
-Laga rost vid takluckans ena hörn samt vänster framskärm (ytrost men ser för jävligt ut)
-Laga takluckan som har "ramlat" in lite i ena hörnet och tar in vatten därigenom!
-Lacka om bagageluckan! (gamla lacken har börjat flagna av)

Det jag kommer göra för "nöjjes" skull är följande:
-Stereo anläggning!
-Grundlig tvätt även där man minst anar det!
-Göra i ordning inredning (spruckna dörrpaneler osv)
-Klä om taket till svart (kanske stjärnhimmel? )
-Toning osv osv

Ja "Nöjjes" delen kommer bara flyta på allt mer tiden går så jag kommer komma med lite överraskningar här och var :)
Lite bilder skadar ju aldrig! Här är några!

Bild
Bild
Bild
av Fors
Har nu rivit ner innertaket och haft ner taklucke anordningen och kan inte hitta nått fel nånstans och jag får inte tätt runt luckan hur jag än gör... Kan ta en bild och lägga upp här så får ni se hur det ser ut med den monterad!
av Fors
Den har de mesta ja inte trodde skulle finnas :D
Motorvärme
Bränslevärmare
Transformator (12v-220v med eluttag inne i bilen)
AC
Eluppvärmda säten fram/backspeglar
Elhissar(som tyvärr krånglar lite)

Den är ju 22år gammal så det är godkänt i mina ögon :)

Ingen som vet hur ja löser takluckan?
Användarvisningsbild
av Ticken
Cool bil! Jag gillar voltmätaren! Kolla gärna in min 745a! Härligt med en till gammal 745a!

/Ticken
av Fors
Man tackar :)
Jo jag har varit igenom din tråd också och diggar din lilla räcer ;)

Ingen som har en ide på hur jag löser takluckan?
Användarvisningsbild
av Nexus
vart är ratten från för model?
ser ju ut som luckan skulle upp i hörnet,finns inget man kan justera på? eller är luckan sne?
av Fors
Ratten satt i när jag köpte bilen. Skall tydligen vara en orginalratt vad jag har hört men vet faktiskt inte helt säkert. Skön är den om inte annat!

Luckan är inte böjd eller något sådant på något vis. Har försökt att trycka upp den för hand (försiktigt såklart) och jag får upp luckan till där jag vill ha den men den glider ner igen.... :(
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ratten fanns som tillval till 850 har jag för mig, ja kanske även till 740 :wink:

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]