Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av MrLego
Ganska ny här men men här kommer en tråd om min risiga v70, under ständig förbättring, nu har jag kopierat från en annan proj. tråd som jag har därav datumen ovanför inläggen...

Lite info:

36.000 mil
Besiktad.
Nyskattad.
Drag
Farthållare
Mp3 Spelare
Nya sommardäck.
Vinterdäck som går en säsong till.
Elhissar.
Ecc.
Takvinge.
Elspeglar.
Servo.
C-lås.
Larm.
Halvskinn.

Pris: 14.000:-

5/11-09
Duger dessa fälgar till sommaren? ;)

Bild

Kom hem lite dekaler:
Bild

Bytte även ut nrplåtsbelysningen till dioder:
Bild

Sen bytte jag grill.

Före:
Bild

Efter:
Bild

Nu är dessa bilder tagna med mobilen så ursäkta kvaliteten....
Bättre bilder kommer längre ner ;)

6/11-09
Lite nya bilder i dagsljus på härken :P

Bild

Bild

Bild

Ja dimljusen ska bytas ut ;D
Bild

Rost på vänster bakskärm :(
Bild

Rost på höger bakskärm :(
Bild

Lite blank iaf ;)
Bild

Bild

Takvingen:
Bild

Bild

Bild

7/11-09
har bytt till dioder i parkeringlyset fram, ser läckert ut nu iaf ;)
Var även till Mekonomen o köpte 3 nya SIM-xtraljus, relä, nrplåts fäste, som jag monterat på fästet, ska nog kopplas in imorgon om jag orkar.

Även monterat bort lykt-torkarna fram eftersom ena var sönder... Bytte även en blinkerslampa bak som var mer vit än orange... hehe

Ja just ja, en rutan i skuffen var otonad pga rutbyte så jag tonade den med så den ser lite mer enhetlig ut bak :P

8/11-09
Okej, en liten update på vad som hänt idag....
Var till en polare o skulle kolla vänster bakbroms o konstaterade att vi måste byta ok där :(

Sen monterades xtraljusen på med o det vart liiiiiiiiiiiiiite bättre helljus. Sa*tans vilket kasst helljus det är original på dessa bilar, 740 har mkt bättre helljus kan jag lova...

Ja ja lite bilder då:

Kollar ok o bromsar:
Bild

Konstaterade att denna damask har bränt sönder så nytt ok = Ja tack!
Bild

Tigersåg är bra när nrplåten ska väck: ;)
Bild

Fästet på plats:
Bild

P-ljus o glimmers. Ja jag ska byta alla lampor till dioder.
Bild

Helljus på, lyser ganska bra:
Bild

11/11-09
Har hänt lite här idag....

Kom ett paket:
Bild

Innehåll: Dimljus, diodlampor (6000k) till dimljusen samt p-ljus fram. Nya lampglas till nrplåtsbel. o Kexchoklad.
Bild

Även detta kom idag: http://www.volvosweden.se dekaler... Samt en skruvat.se musmatta som inte är med på bild...
Bild

Dimljus monterat nere tiil vänster samt diodlampan lika så är nya diodlampan uppe till höger monterad.
Bild

Nytt vs gamla:
Bild

6000k dioderna monterade överallt, detta är bara p-ljus o dimljus.
Bild

Annan vinkel på 6000k dioderna:
Bild

Dekaltrimmade även lite:
Bild

Bytte även glasen till nrplåtsbelysningen:
Bild

Nytt vs gammalt:
Bild

15/11-09
Var ut o fotade lite idag med nya sommarfälgarna ;) Kunde lixom inte vänta tills våren :P:D

Ja jag var lat o bara bytte fälgar på ena sidan ;):P

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

9/12-09
Liten update på vad som hänt igår....

Började med att byta halvljus lampor:
Bild

Sen bar det av till gummans x för att dona lite med instrumentpanelen...

Rivit av toppen på brädan:
Bild

Bild

Kombiinstrumentet på plats inne för lödning:
Bild

Dags att slipa dioderna för bättre spridning:
Bild

Dags att löda dit lite "fäst-tenn":
Bild

2 dioder till varje ljuspunkt blir bra:
Bild

Klar för montering:
Bild

Monterat 1st i instrumenthuset:
Bild

Färdigt resultat:
Bild

STORT TACK till Linus som hjälpte mej med detta! :tup: Det kommer att fortsättas att lödas in i alla knappar m.m. senare nu.... :D
Senast redigerad av 1 MrLego, redigerad totalt 0 gånger.
av MrLego
10/12-09
Då har mitt paket ÄNTLIGEN kommit, så som jag har längtat. Beställde en liten julklapp till bilen som sagt var... Åkte o hämta det på lunchen....

Låter bilderna tala för sig själv! :D:D

Lite galler samt distanser till dimljusen o expanderbultar till nrplåten:
Bild

Örjan är bara liiite längre än paketet:
Bild

Det innehöll visst en SPRITTNY R-Front, lackad o klar:
Bild

Och en liten närbild på den, lastad o klar i bilen:
Bild

18/12-09
Kul Djävla start på helgen. Påbackad på jobbet. 30min kö till polisfan får till svar: åk till närmsta station på måndag. Laga inte skadan innan. Så nu ska man åka med trasig bil enligt dessa idioter. Tack till den som backade på mig o smet på jobbet! Hoppas att du får en fin Djävla jul!!

Ser inte så farligt ut på bilden, men det kommer att behövas bytas stötfångare med, den hänger på passagerarsiden lite kan man säga men inte mkt, men jag är inte den som ger mig o på måndag ska jag på jakt efter den skyldige på jobbet kan jag lova!!!!

28/12-09
Så nu har man lagat skadorna som vart på fronten efter påbackningen, hade lite tur i oturen med att det räckte att köpa ett nytt xtraljus. :D Och det fanns bara ett blått sim kvar med i hela stan o det var mekonomens visningsexemplar. :hmm: Så nu är det som det ska vara igen där fram... Fick tillverka ett eget fäste till mittenljuset men tyvärr inte nån bild på det... Över till bilderna.... :D

Hade satt upp det mittersta med "strippor" så att det slapp hänga iaf:
Bild

Nya mpnterat längst ut på passagerarsidan:
Bild

Gelin monterar det mittersta på det hembyggda fästet:
Bild

Så nu är allt återställt till det normala igen! :tup:
Bild

4/2-10
Nu har servicekitet kommit :D Nu ska det mekas o servas nästa helg.

Bild

Innehållet:
Bild

Ja och det var allt för denna gång, men det kommer mera snart...

15/2-10
Var ner på Melodifestivalen i Sandviken i lördags, på väg hem till Linus o Hanna för att hämta Kongo så får min ruta frispel o åker ner helt, -11 ute o 8 mil hem kändes inte så lockande kan jag lova med helt öppen ruta... Väl framme hos Linus o Hanna så revs dörrsidan bort och tänkte kolla om det gick o laga knappfan men icke!!! Körde upp rutan med lite ström från ett externt batteri o lite kablar. Skönt, varmt i bilen iaf. Söndagen så öppnade jag knappkonsolen och rengjorde, kollade knapparna och smörjde upp, monterade ihop den o ut o testa, ner kom rutan själv utan att jag tryckte på knappen, lika som på lördagskvällen. Hmmm monterade isär den igen och lyckades hitta dem bleck som kör upp rutan, så fick upp den igen, ut på blocket.se o leta knappsats o hittade en för 150:- inklusive frakt! Kommer på onsdag...

Bilder:

Rivit dörrsidan:
Bild

Öppnat för rengöring samt felsök:
Bild

Ihopsatt igen utan resultat:
Bild

Och här är vi nu, har även lagat elhissarna så nu fungerar det som det ska igen.

Vi får väl se vad som händer med denna för vi har en 740 med USA-front o lite annat lull-lull. Slänger in en bonusbild på den i slutet.

Kommer nog en tråd om den senare med....;)

Bild
Användarvisningsbild
av Severin
Vart bra efter lite kärlek, fälgarna passade jävligt bra!

Tror jag aldrig har sett en V70 med så mycke rost :lol:

Vart bor du nu? Tror inte jag har sett din bil ännu
av MrLego
Severin skrev:Vart bra efter lite kärlek, fälgarna passade jävligt bra!

Tror jag aldrig har sett en V70 med så mycke rost :lol:

Vart bor du nu? Tror inte jag har sett din bil ännu
Ja fälgarna passar men dem är lite småa... Vill ha 19" eller större... ;)

Nä men nån måste väl va den första? ;)
Vi bor på Djäkneg. mellan cfl o broberg...

Den måste du sett, finns bara jag som ha så mkt dioder på en v70 här i stan som lyser starkt P:;)
Användarvisningsbild
av opA
Jäkligt nice tråd !

Detta gillar vi ! :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Risig tycker jag väl inte att den verkar förutom rosten då :)

Inredningen ser nästan ut som ny :P

/Kalle
Användarvisningsbild
av Nexus
jag håller med Kalle,kalla bilen risig är ju ta i.Lite färg på baktorkaren och ett annat slutrör skulle piffa upp baken lite 8)
Hur kommer det sig du övergav R-front projektet?
Ska bakskärmarna snyggas till framöver eller vad är planerna?
av MrLego
opA skrev:Jäkligt nice tråd !

Detta gillar vi ! :)
Tackar, jag ska försöka hålla den uppdaterad med stora som små saker som sker med bilen... :D
~Kalle~ skrev:Risig tycker jag väl inte att den verkar förutom rosten då :)

Inredningen ser nästan ut som ny :P

/Kalle
I mina "ögon" är den risig pga rosten. Men det ska åtgärdas bara det blir varmt o torrt....
Inredningen ser helt ok ut, tur man har en bra kamera ;)
Grammse skrev:jag håller med Kalle,kalla bilen risig är ju ta i.Lite färg på baktorkaren och ett annat slutrör skulle piffa upp baken lite 8)
Hur kommer det sig du övergav R-front projektet?
Ska bakskärmarna snyggas till framöver eller vad är planerna?
Haha risig i mina "ögon" som sagt... ;) Det som är planer är: R-fronten ska på, v70N torkare, awd stötis bak samt dubbla utblås. Har även ögonlock o vindavvisare till den som ligger... ;)

R-fronten kan jag sälja för att kunna finansiera en ganska så stor sak på röda 740in som vi även har, därav ligger den ute på annons just nu, men jag kan även behålla den så det gör mig inget...

Klart dem ska snyggas till, ska byta höger skärmkant, sen putsa på vänster och sen ska dem lackas om...

Sen kommer den nog få gå som en "brukis" åt ungen o hunden....

Tack för alla kommentarer! :D

Hur löste sig det här problemet?

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]