Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Tänkte fräscha upp 440in litegrann då.. gör så gott jag kan med minimalt med pengar. Än så länge har jag målat om dörrsidor,lister och satt in ljud. innertak ska målas i nån matchande kulör, har precis påbörjat lackjobb på solskydden. rost ska även bort, men tänkte göra klart insidan först även om jag tjuvstartat utvärtes litegrann, har pysslat lite med stötfångarn också men har ingen bild på det ännu.Målet är ju såklart inget värsting styling projekt, utan jag håller på för att jag tycker det är kul. Vi får väl se hur det hela slutar 8)

Före:
Bild
Efter:
Bild

Själva "tyget" i dörrsidan har jag nyligen målat i röd färg, bild kommer upp på det också.
Sen har jag lackat lite här också: (Det tråkigt gråa på andra bilden funderar jag på hur jag ska göra med än så länge)
Bild
Bild
Senast redigerad av 11 Michaelvecel, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Dörrsidan blev riktigt snygg :D

Gå in på http://www.bilvardsforum.se eller http://www.prorecond.se/forum och gör en sökning på "oxid" kommer du få massor med tips hur du ska göra för att få bilen riktigt blank och röd igen.

http://www.prorecond.se/forum/viewtopic ... light=oxid
Användarvisningsbild
av Tofulus
En 440, nice :D
Har själv haft en sådan, de har dåligt rykte men jag tyckte det var en väldigt bra bil för en liten slant...
Dörrsidorna blev ju fina, nästa steg att göra lacken blank och fin?
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Tackar så mkt för länkar o den positiva kritiken =) Jajämän stämmer att lacken ska fräschas upp ordentligt ! Först ska en ny huv fixas då min är alldeles bulig och jävlig. kommer updates 8)
Användarvisningsbild
av bjompa
De va inte illa, va de inte drygt att bygga om dörrsidan bak innan omklädning för att de skulle passa framdörren?

:wink: :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Bjompa: Förstår inte va du menar, törg som jag är :P Men iaf har jag inte byggt om nåt, bara rivit ner allt och sprutat på färg :)
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Han menar nog att det är två olika dörrar på före & efter bilderna :wink:
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Haha jaså! Inget jag tänkte på när jag ladda upp bilderna, missa totalt att jag tog bild på olika dörrsidor :lol: , men man ser iaf skillnaden :D
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Om jag minns rätt, så gjorde jag klart bägge framdörrarna innan jag kom på att jag skulle börja fotta 8)

Har i nuläget monterat :
Ny takbelysningslampa i bilen, blått sken, rätt sjyst. Kommer bild på det!
Monterat LED-slinga i strålkastarna, riktigt snyggt!
Lackerat solskydden i svart färg med röda stripes!
Sågat ur en träskiva i samma mått som bagemattan , och lagt den under bagagerumsmattan för att stadga, och för att kunna skruva fast slutsteget ordentligt. inget man ser nån skillnad på men iaf.

Huven kommer bytas, solfilm ska monteras, och taket ska kläs om i svart tyg! Kommer inte på någe mer just nu :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Hade inget sådant verktyg. Går att m[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?

Om jag tänker rätt är det 2-liters […]