- mån 16 nov 2009, 19:48
#342429
Ja, då tänkte jag lägga upp lite bilder på dom modifikationer jag hittils gjort på bilen :)
4/4 -11 Så gott som klar för sommaren!
Kommentera nu!


3/3 -11 Nu är den nya Iridium fronten inpassad.
Så nu ligger frontspoiler, bakkjol, sidokjolar och cornersplitters på lack :)

1/3 -11 Lite nya dioder!
Stereon (displayen kommer lite senare)

ECC-panelen

El-hiss förarsidan

CruiseControl

Instrument

Och en bild på hur små SMD dioderna är ;) Lite pill!

Nya dioder sitter där i resten utav elhiss knapparna, och även AudioControllern på ratten. Men blev lite mycket bilder om jag ska ta på allt!
Det som är kvar är displayen på stereon och dioderna i växelväljar panelen!
Uppdatering 12/2 -11 Ny tunnelkonsoll!
Bytt till en ny tunnelkonsoll, med tillhörande handbroms handtag i skinn :)

Även nya blinkers/torkar spakar :)

Uppdatering 7/2 -11
Har bytt till bi-xenon strålkastare, och helskinn fram + bak. El-stolar förar och passagerarsidan. Och även halvskinn dörrsidor :)
Bilder:
Fram:

Bak (inbyggda barnstolar) :

Nya dörrsidor i halvskinn:

Nya bi-xenon strålkastarna:
(Ursäkta den skitiga bilen :( )


3" avgassystem från katalysatorn och bak:

Nylackad (Hela bilen förutom motorhuv, tak och bagagelucka)

Som den står nu. Xenon i dimljus (35watt), ögonlock, lackade lister, svart grill och Dotz fälgar..



Sänkning från GE motorsport. 40mm sänkning runt om med deras hårdaste stötdämpare. Inom kort tid ska det dock bli 60mm ifram istället då jag tycker bilen ser lite baktung ut.
Innan:

Efter:

70watts Xenon konvertering i helljuset
Länk till youtube där jag lagt upp ett videoklipp när jag slår på helljuset, så att man kan se hur lång tid dom tar att starta och hur starkt det lyser:
http://www.youtube.com/watch?v=4sjcCV_3MrI
70Watts xenon med 5000K.
Bild på lådan:

Innehållet:

Ballasten:

Lampa och ballast:

Borrat hål i original lampans skyddslock och monterat gummi genomgången till nya lampan:

Nya lampan monterad med skyddslock:

Gamla helljuset:

Nya helljuset:

USA-blinkers monterade :)
Position, USA-blinkers och dimljus:

Blå instrumentering i stereo, ljusomkopplare och instrumentpanelen :)
Bilderna gör sig dock inte till 100%. Man ser en liten grön nyans på bilderna som inte syns i verkligheten.
Stereon (skall bytas i display också, orkade bara inte löda bort den nu, då jag skulle på långresa och ville ha stereon funktionerade:

Ljusomkopplaren:

Instrumenthuset (dock inte exakt samma nyans på dioder som i stereon och ljusomkopplaren. Så dessa skall bytas till samma i stereo och ljusomkopplare vid senare tillfälle:

Behövde bättre ljud i bagaget så jag åkte till MDS i helsingborg och köpte 2 stycken Dynamic 12" och ett SSL 1200watts monoblock slutsteg. Har dock inte byggt någon låda till dom än så tills dess får dom bo i min gamla GAS 12" låda.
Omvandlaren från volvos original anslutning till RCA lödde jag ihop en själv. Summan blev 32,50kr, gentemot 249 eller vad en färdig kostar? :)

Vad som (förhoppningsvis) komma skall:
Sportstötdämpare -CHECK-
Sportfjädrar -CHECK-
USA-blinkers -CHECK-
Xenon konvertering i helljuset (70watt) -CHECK-
Xenon konvertering i dimljus (35watt) -CHECK-
Bi-xenon strålkastare -CHECK-
Ljud i bagaget -CHECK-
Blå instrumentering -CHECK-
Classic DIM tavlor, alt nöja mig med kromringar
3-ekrad sportratt (Volvo) -CHECK-
Face-lift tunnelkonsol
Face-lift lampor bak
Lackade lister -CHECK-
Ögonlock -CHECK-
Tona dom 5 bakre rutorna 90-100% -CHECK-
Dioder i innebelysning (vit)
Dioder i alla positionsljus -CHECK-
Rakt 3-tums avgassystem utan ljuddämpare -CHECK-
V-Tech Powerbox -CHECK-
Öppet luftfilter -CHECK-
Dotz Roadster 18" med Hankook Ventus V12 225-40-18 -CHECK-
LITE UPPDATERING VAD SOM KOMMIT NYTT
Dotz Roadster med Hankook Ventus V12 däck
Lackade ögonlock
Lackade lister
V-TECH Powerbox
Tonat 5 bakre rutorna
Byggt ett eget 3-tums avgassystem
Nylackerad, hela bilen förutom huv, tak och baklucka
Xenon konvertering dimljus (35watt)
Bi-xenon strålkastare
Helskinn inredning
El-stolar
Halvskinn dörrsidor
//stuffs
4/4 -11 Så gott som klar för sommaren!
Kommentera nu!


3/3 -11 Nu är den nya Iridium fronten inpassad.
Så nu ligger frontspoiler, bakkjol, sidokjolar och cornersplitters på lack :)

1/3 -11 Lite nya dioder!
Stereon (displayen kommer lite senare)

ECC-panelen

El-hiss förarsidan

CruiseControl

Instrument

Och en bild på hur små SMD dioderna är ;) Lite pill!

Nya dioder sitter där i resten utav elhiss knapparna, och även AudioControllern på ratten. Men blev lite mycket bilder om jag ska ta på allt!
Det som är kvar är displayen på stereon och dioderna i växelväljar panelen!
Uppdatering 12/2 -11 Ny tunnelkonsoll!
Bytt till en ny tunnelkonsoll, med tillhörande handbroms handtag i skinn :)

Även nya blinkers/torkar spakar :)

Uppdatering 7/2 -11
Har bytt till bi-xenon strålkastare, och helskinn fram + bak. El-stolar förar och passagerarsidan. Och även halvskinn dörrsidor :)
Bilder:
Fram:

Bak (inbyggda barnstolar) :

Nya dörrsidor i halvskinn:

Nya bi-xenon strålkastarna:
(Ursäkta den skitiga bilen :( )


3" avgassystem från katalysatorn och bak:

Nylackad (Hela bilen förutom motorhuv, tak och bagagelucka)

Som den står nu. Xenon i dimljus (35watt), ögonlock, lackade lister, svart grill och Dotz fälgar..



Sänkning från GE motorsport. 40mm sänkning runt om med deras hårdaste stötdämpare. Inom kort tid ska det dock bli 60mm ifram istället då jag tycker bilen ser lite baktung ut.
Innan:

Efter:

70watts Xenon konvertering i helljuset
Länk till youtube där jag lagt upp ett videoklipp när jag slår på helljuset, så att man kan se hur lång tid dom tar att starta och hur starkt det lyser:
http://www.youtube.com/watch?v=4sjcCV_3MrI
70Watts xenon med 5000K.
Bild på lådan:

Innehållet:

Ballasten:

Lampa och ballast:

Borrat hål i original lampans skyddslock och monterat gummi genomgången till nya lampan:

Nya lampan monterad med skyddslock:

Gamla helljuset:

Nya helljuset:

USA-blinkers monterade :)
Position, USA-blinkers och dimljus:

Blå instrumentering i stereo, ljusomkopplare och instrumentpanelen :)
Bilderna gör sig dock inte till 100%. Man ser en liten grön nyans på bilderna som inte syns i verkligheten.
Stereon (skall bytas i display också, orkade bara inte löda bort den nu, då jag skulle på långresa och ville ha stereon funktionerade:

Ljusomkopplaren:

Instrumenthuset (dock inte exakt samma nyans på dioder som i stereon och ljusomkopplaren. Så dessa skall bytas till samma i stereo och ljusomkopplare vid senare tillfälle:

Behövde bättre ljud i bagaget så jag åkte till MDS i helsingborg och köpte 2 stycken Dynamic 12" och ett SSL 1200watts monoblock slutsteg. Har dock inte byggt någon låda till dom än så tills dess får dom bo i min gamla GAS 12" låda.
Omvandlaren från volvos original anslutning till RCA lödde jag ihop en själv. Summan blev 32,50kr, gentemot 249 eller vad en färdig kostar? :)

Vad som (förhoppningsvis) komma skall:
Sportstötdämpare -CHECK-
Sportfjädrar -CHECK-
USA-blinkers -CHECK-
Xenon konvertering i helljuset (70watt) -CHECK-
Xenon konvertering i dimljus (35watt) -CHECK-
Bi-xenon strålkastare -CHECK-
Ljud i bagaget -CHECK-
Blå instrumentering -CHECK-
Classic DIM tavlor, alt nöja mig med kromringar
3-ekrad sportratt (Volvo) -CHECK-
Face-lift tunnelkonsol
Face-lift lampor bak
Lackade lister -CHECK-
Ögonlock -CHECK-
Tona dom 5 bakre rutorna 90-100% -CHECK-
Dioder i innebelysning (vit)
Dioder i alla positionsljus -CHECK-
Rakt 3-tums avgassystem utan ljuddämpare -CHECK-
V-Tech Powerbox -CHECK-
Öppet luftfilter -CHECK-
Dotz Roadster 18" med Hankook Ventus V12 225-40-18 -CHECK-
LITE UPPDATERING VAD SOM KOMMIT NYTT
Dotz Roadster med Hankook Ventus V12 däck
Lackade ögonlock
Lackade lister
V-TECH Powerbox
Tonat 5 bakre rutorna
Byggt ett eget 3-tums avgassystem
Nylackerad, hela bilen förutom huv, tak och baklucka
Xenon konvertering dimljus (35watt)
Bi-xenon strålkastare
Helskinn inredning
El-stolar
Halvskinn dörrsidor
//stuffs
Senast redigerad av 11 stuffs, redigerad totalt 0 gång.