Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Ännu en Saabtråd :shock: :oops:

Ja hur som helst så är det inte min bil utan min pappas. Som jag också fått tillåtelse från att starta denna tråden.

Bilen inhandlades för ungefär en vecka sedan. Har gått 4000 14 000 eller 24 000 mil :) Man vet inte riktigt eftersom mätaren börjar om vid 10 000 mil. Men han som sålde den sa 14 000.

Hur som helst så verkar bilen fungerar bra förutom lite småsaker och en tvåa på besiktningen för för hög CO halt eller var det nu var.
För er som inte känner till gamla Saabar så kan jag tala om att den har rattväxel och något som kallas frihjul. Med frihjul menas att bilen helt automatiskt hamnar i friläge. Alltså ingen motorbroms när man släpper gasen. Sall tydligen spara bränsle enl instruktionsboken.
Detta känns lite konstigt innan man vant sig att köra den.

För övrigt kan jag säga att man sitter väldigt bekvämt i den för att vara en så liten och gammal bil.

Berättar mer om bilen efterhand som frågor kommer.
Här är lite bilder i alla fall.

Bild

Katten måste kontrollera alla nya lukter. Gick säkert runt och luktade i en halvtimme :)
Bild

Bild

Inredningen på bilen är i riktigt fint skick.
Bild

Bild

Och en sista bild på den halva V8an :P
Bild
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo lite.:lol: Men jag försökte ändå få han att köpa en gammal Volvo i stället :wink:
Men vafasen. Jag tycker det är kul med gamla bilar så jag engagerar mig ändå i denna bilen.
Jag äger ju i alla fall rätt märke själv.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Det är ju i alla fall en ÄKTA svensk :D Snygg dessutom.
Användarvisningsbild
av Nexus
attans att jag kasta pappas sportljudämpare han hade låg till en v4.
Helt oanvänd vad den samt hade även extra mätare i konsoll som ligger på tippen :oops:
Kunde ju ni ha fått och lekt lite rally (D)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja de var ju synd. Fast jag tror nog ändå inte att han tänkt leka rally med en Saab på 65 hk :wink:
Användarvisningsbild
av Fluffen
Vad ska göras förutom att fixa tvåan?
Såg ut att vara väldigt välvårdad men färgen är hemsk. :wink:
Användarvisningsbild
av Severin
Fruktansvärt ful bil men ändå charmig på nåt sätt, sån där klenod ska man putsa upp och sköta varsamt, köra den som bruksbil tycker jag inte är rätt
Användarvisningsbild
av Tomas88
Hur mycket arbete som skall läggas ner vet jag inte riktigt.
Men nej som bruksbil ska den inte gå.
Delar som är bestälda och ska bytas är: oljetrycksgivare, termostat och höger framskärm som har rostat hål.

Kan säga att bilen är väldigt fin undertill. Helt rostfri vad jag kan se.
Däremot så är det lite vid framskärmen då och även bakskärmen på samma sida. Denna skall kanske bytas också. Eller fixas på annat sätt.

Funderingar på omlackering finns.... Jo i samma färg. Ägaren gillar färgen. Jag tycker inte färgen är så ful heller. Fast det finns ju snyggare.

Denna ska som sagt bytas.
Bild

Denna listen och listen vid bakrutan ska nog också bytas. (Någon med tips om var man kan få fatt i en sån uppskattas)
Bild

Plant unerrede :)
Bild

Lyfter denna tråd och undrar om man kan spel[…]

Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har hämta[…]

Hej Har ett litet problem med min v70 d3 frå[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Kompressorm går (gick) igång fö[…]