- lör 11 apr 2009, 23:59
Halloj!
Härmed lägger jag upp mitt nyförvärvade projekt och troligtvis min "förstabil" inför körkortet.
Lite information:
Volvo 244 GLT
Motor: B23 E
Växellåda: M46
Årsmodell: 1983
Mätar.stä. 267340 km
Jag har ju som sagt just införskaffat detta bränslesluklande avgrundsvrål till bil, och har endel att saker att ta itu med. 8)
Som till exempel:
- Tvätta, städa. KLART
- Ha symmetriska hjulmuttrar. KLAR
- Ställa in en likgiltig ton på signalhorn.
- Svetsa igen ett litet, litet rost-hål i golvet v-bak KLAR
- Sätta in en mittkonsol (handbromshus, eller vad du vill kalla det) KLAR, har en tillfällig
- Lirka till avgassystemet (tills jag skall byta iaf) KLAR
- Byta backspegel förarsidan KLAR
- Ny reg.skylt bak. KLAR
- Göra något åt kofångaren fram + Listen vid kofångaren (bilen har troligtvis varit med om en liten touch vid ett dåligt tillfälle) TYP KLAR
- Fixa svarta randen under sidorutorna KLAR
- Övrigt smått
Framtidsplanerna är solklara!
Få bilen fräsch, stilren och dra polarens Mazda.
Då krävs även lite framtids planer! Sen får vi se hur bra det går med dom ;)
- Vita blinkers KLAR (börjar med fram, dom bak är rätt så fina trottsallt)
- Annat avgassystem (Inte jävla äckel bröööl, utan ett doft, djupt och upphetsande Volvo muller)
- Sänkt, det är den redan så det duger och blir över.
- Lite musik
- Andra fälgar, men det är hemligt som lite annat
Men mitt mål är att det mesta skall hinnas med under sommaren innan jag börjar skolan, sen får vi se hur lång tid det tar i praktiken.
Detta projekt skall INTE bli någon öldrickande äckel-förti som bara bröölar, luktar äclkigt och bara är ihop klåpat. För sånt är jag emot!
Det får ta sin tid det tar och skall förhoppningsvis blir bra :) !
Nu lite bilder, det som är roligast vill säga :)
Den absolut första bilden tagen på den gamla Volvon, tyvär tagen med mobil som ni ser..

Min personliga favoritfront på 240:n

En klok bild iaf. Detta är precis då jag fick hem den. Jo jag ser också bubbeln, och den bortflygna listen som inte är närvarande..
Nån som har en sådan till salu?

För att ni skall slippa klaga på alla skavanker, så har jag gjort en skavank bild :D! Med dom värsta skavankerna! Smart idé va?

Invändigt är den fin som tusan :)

Tacklucka :)

Städat skuffen! Han som hade den innan spelade endel golf, så det var rätt mycket gräs här bak,
eftersom han troligvis brukade ha sina golfprylar i detta utrymme.

Härmed lägger jag upp mitt nyförvärvade projekt och troligtvis min "förstabil" inför körkortet.
Lite information:
Volvo 244 GLT
Motor: B23 E
Växellåda: M46
Årsmodell: 1983
Mätar.stä. 267340 km
Jag har ju som sagt just införskaffat detta bränslesluklande avgrundsvrål till bil, och har endel att saker att ta itu med. 8)
Som till exempel:
- Tvätta, städa. KLART
- Ha symmetriska hjulmuttrar. KLAR
- Ställa in en likgiltig ton på signalhorn.
- Svetsa igen ett litet, litet rost-hål i golvet v-bak KLAR
- Sätta in en mittkonsol (handbromshus, eller vad du vill kalla det) KLAR, har en tillfällig
- Lirka till avgassystemet (tills jag skall byta iaf) KLAR
- Byta backspegel förarsidan KLAR
- Ny reg.skylt bak. KLAR
- Göra något åt kofångaren fram + Listen vid kofångaren (bilen har troligtvis varit med om en liten touch vid ett dåligt tillfälle) TYP KLAR
- Fixa svarta randen under sidorutorna KLAR
- Övrigt smått
Framtidsplanerna är solklara!
Få bilen fräsch, stilren och dra polarens Mazda.
Då krävs även lite framtids planer! Sen får vi se hur bra det går med dom ;)
- Vita blinkers KLAR (börjar med fram, dom bak är rätt så fina trottsallt)
- Annat avgassystem (Inte jävla äckel bröööl, utan ett doft, djupt och upphetsande Volvo muller)
- Sänkt, det är den redan så det duger och blir över.
- Lite musik
- Andra fälgar, men det är hemligt som lite annat

Men mitt mål är att det mesta skall hinnas med under sommaren innan jag börjar skolan, sen får vi se hur lång tid det tar i praktiken.
Detta projekt skall INTE bli någon öldrickande äckel-förti som bara bröölar, luktar äclkigt och bara är ihop klåpat. För sånt är jag emot!
Det får ta sin tid det tar och skall förhoppningsvis blir bra :) !
Nu lite bilder, det som är roligast vill säga :)
Den absolut första bilden tagen på den gamla Volvon, tyvär tagen med mobil som ni ser..

Min personliga favoritfront på 240:n

En klok bild iaf. Detta är precis då jag fick hem den. Jo jag ser också bubbeln, och den bortflygna listen som inte är närvarande..
Nån som har en sådan till salu?

För att ni skall slippa klaga på alla skavanker, så har jag gjort en skavank bild :D! Med dom värsta skavankerna! Smart idé va?

Invändigt är den fin som tusan :)

Tacklucka :)

Städat skuffen! Han som hade den innan spelade endel golf, så det var rätt mycket gräs här bak,
eftersom han troligvis brukade ha sina golfprylar i detta utrymme.

Senast redigerad av 8 axelmds, redigerad totalt 0 gång.
*signatur raderad av admin pga stötande innehåll*