Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BamZe84
Tjenare!

Då har jag köpt min en Volvo 965a -92 av en gubbe utanför Malmö. Som vanligt så hittade jag den på blocket. Och bestämde mig för att åka och kolla på den. Det är alltid svårt att tyda på blocket vad de är för en bil, då folk tar dåliga bilder och slarvar med att skriva ut information om bilen. Bilen har haft 2 ägare och förra ägaren har haft den sedan -98 och har bytt ut de alla slitdelar.

Om bilen:

- Ägare: 2
- Mil: 34.xxx
- Automatare
- 960 3.0i ( rak sexa på 204 hästar )
- Skattad o bes till 2009-11
- ABS bromsar
- ACC/Klimatanläggning
- C-lås
- Stereo ( Pioneer CD )
- Dragkrok ( Får dra 1490kg på B-kort )
- El-hissar x4
- El-speglar + eluppvärmda
- El-taklucka
- Farthållare
- Lastskydd bak
- 15" sommarfälgar
- Vita blinkers runt om
- Kromad lister runt om
- Servostyrning
- Justerbart ratt
- Blå plysch
- Stolsvärme
- Yttertemperaturmätare
- Tyg mattor
- Tonade rutor
- Vinterdäck

När jag köpte bilen så var den nybesiktigad och nyskattad. Så det är bara att tuta och köra ett år till. Jag har sammanfattat alla kvittona och de framgår att han lagt ut över 40 tusen på bilen de senaste 5åren.

Service:

- Nivåreglering Volvo 965
- ABS Sensor
- Katalysator Volvo 965 3.0i
- Raka rör avgaskit hela vägen
- Vattenpump
- Rep. Sats/Volvo
- Batteri
- Kuggrem, filter, packning
- Bromsar, skivor, filter, olja
- Kuggrem, filter, bromsar
- Termostat
- Fläktmotor
- Rep. Sats/Volvo bromsar
- Kylare
- Packning i motor
- Växellåda Volvo 960
- Framruta

Här kommer lite bilder på bilen. Men tyvärr så är det vinterdäcken som ligger på. Men planerna med större fälgar finns så klart mot sommaren.

Bild

Bild

Bild

Bild

Från passagerarsidan..

Bild

Från förarsidan..

Bild

Cockpit....

Bild

Ett stort bagageutrymme :)

Bild

Special beställt insynsskydd

Bild

Här har vi en liten motor....en rak 6a på 204 hk :)

Bild

Här är lite kvitto på bilen, för 40.000 =)

Bild

Det var lite sålänge, mer kommer självklart :)

Kommentera gärna!

// BamZe
Användarvisningsbild
av BamZe84
Brainded skrev:Med tanke på det vita på marken så tycker inte jag att det är tyvärr att vinterhjulen är monterade ;)

Den ser riktigt fin ut!

Vad är det för något som sitter på mittventilationsgallret? någon doftgrej?
Tjenare!
Tackar :) Ja de stämmer, de är en sån "luktegottmojäng" som gör de luktar fräscht i bilen :)
Användarvisningsbild
av BamZe84
De första bilderna är tagna vid ett gammalt slott utanför Lund, och bilderna vid havet är från Bjärred om du känner till de :) tack så mycke :)
av metalHJ
Grymt läcker bakgrundsmiljö på fotona :-)-) Så jag ställer samma fråga, vart är de taget någonstans?

Ser ut att vara en välhållen 960 i övrigt och karossen lär du väl inte få några bekymmer med. Det kostsamma på 960 är ju motor/drivlina! Gör gärna ett kompressionsprov på motorn, för att säkerställa dig om att han är tät i cylindrarna. Annat fenomen kan vara att glykolen smiter iväg spårlöst, så håll gärna koll på nivån. Men jag såg att "packning i motor" är bytt, förmodar att det är toppackningen som menas där?

När byttes kamremmen senast? Vill bara upplysa om den korta bytesintervallen på 4500 mil på den första motorn.

Lycka till med nyförvärvet, och hoppas du får många ståtlig bekväma mil bakom ratten! :)
Användarvisningsbild
av BamZe84
metalHJ skrev:Grymt läcker bakgrundsmiljö på fotona :-)-) Så jag ställer samma fråga, vart är de taget någonstans?

Ser ut att vara en välhållen 960 i övrigt och karossen lär du väl inte få några bekymmer med. Det kostsamma på 960 är ju motor/drivlina! Gör gärna ett kompressionsprov på motorn, för att säkerställa dig om att han är tät i cylindrarna. Annat fenomen kan vara att glykolen smiter iväg spårlöst, så håll gärna koll på nivån. Men jag såg att "packning i motor" är bytt, förmodar att det är toppackningen som menas där?

När byttes kamremmen senast? Vill bara upplysa om den korta bytesintervallen på 4500 mil på den första motorn.

Lycka till med nyförvärvet, och hoppas du får många ståtlig bekväma mil bakom ratten! :)
Tackar tackar!
Komptest är gjort i aprill förra året. Så de är kanske hög tid för de igen. Kamremen har gått 2000mil och är bytt 2006. Så då bör den hålla ett tag till. Ja, jag ska hålla koll på glykolen. Tacka för din omtanke att skriva alla saker som kan va bra att veta!

Tar en heldel bilder, så för er som är intresserad finns en del bilder på min hemsida. http://www.BamZe.com *smygreklam*

// bamze
Användarvisningsbild
av BamZe84
~Kalle~ skrev:Riktigt fint exemplar 8) Med acc, och allt :)
Tackar :) De saknas bara helskinn, men jag är inte så intresserad av skinn då det är kallt på vintern och varmt på sommaren, så försöker faktiskt undvika det :) Många kallar de exklusivt, men de ska väl va skönt också ? :D
Användarvisningsbild
av BamZe84
Nya dekaler är komna nu :) Vet inte om jag ska sätta på dom eller inte..

Bild

Dom där sulorna kommer sannolikt inte passa a[…]

Bromsbelägg

Jag köpte ATE till våran v90. Stod ATE […]

Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Motorbyte Volvo 240

Utrymmet framtill är begränsat så […]