Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Abstinensen blev för stor med ett liv utan Volvo så nu är förnuftet hittat igen och en S40 står parkerad här utanför.

Vi har letat efter en till bil som skulle vara hyffsat billig i både inköp och drift och det största kravet var säkerhet!
Så vi började leta efter en S40, de är skapligt säkra och hyffsat bensinsnåla så kruxet blev att hitta rätt objekt.
Anledningen till köpet är att sambon åker mycket bil i sitt arbete men mestadels inom staden så då kändes det onödigt att hon ska ratta omkring en stor tung BMW eller en bensintörstande överladdad Saab.

Att hitta rätt bil visade sig svårare än jag trott! Men i fredags hittade jag äntligen TVÅ st S40 som båda verkade vara helt ok.
Den första jag ringde på visade sig ha skrivit en del fel som gjorde den mindre intressant så jag började misströsta och ringde istället på den andra. Han hade också skrivit fel i annonsen!!! Men åt andra hållet :lol:
Så bilen hade gått kortare och hade lite mer utrustning. 8)

Idag var jag och hämtade den:

Bild

Bild

Det är 2.0T med vanliga buisnesspaketet men har även SIPS vilket var tillval på den tiden men är något jag uppskattar mycket :)

Framtidsplaner:
Laga den ytterst lilla rost som finns (2 fläckar som är lite större än en femkrona)
Nya framdäck.
Framvagnsinställning.
Duschmunstycken till vindrutespolningen.
Montera Biltemas parkeringssensorer.
Laga el-antennen.

Sen lurar jag på en etanolkonvertering. Vad tycker ni?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Tomas88
Bra att du skaffat Volvo igen :wink:
Snygg färg måste jag säga. Vad är det för årsmodell?

Jag har ju också en s40 2,0T med buisnesspaketetet. Vad är det som är extra med buisness? Eller de kanske beror på årsmodell.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Fin färg 8)
Etanol? tja... Det avgör du själv. :P
Vilken årsmodell är det?

Sen några bilder på inredningen skulle inte skada :wink:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Brainy
Det är en 98a.
Hade helst haft en fas II men det får duga. Priset var helrätt :)
Tack, jo jag gillar färgen jag med.
Foton invändigt och foton utvändigt med riktig kamera kommer när jag har rekondat den.

Tomas88: Du som har en likadan, vad tror du om höjden? jag lurar på om den är sänkt :???:
Hittar tyvärr inte nu vad som skiljer de olika utrustningsnivåerna. Någon som har mer tur än mig med volvocars och äldre bilars utrustningsnivå?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Tomas88
Nja tror inte den är sänkt, min ser också ganska låg ut.

Men jag kan ju mäta på nåt ställe så du har nåt att jämföra med. Min är visserligen en 01 men det borde ju inte skilja.

Får man fråga vad du fick ge för bilen.
Användarvisningsbild
av Brainy
Tack!

Funderar på vilka spolarmunstycken jag ska ha.

På saaben har jag monterat de till V70N (artnr 30655605) men om jag inte missminner mig så har lite nyare s40/v40 lite smäckrare duschmunstycken än de som V70N har?
Kan någon bekräfta eller dementera detta och ev. även bidra med ett art.nr?

mvh
Anders
av matzen10
Grattis, Brains!!

Nu ska du väl inte glöma Ditec + Noxudol med; så du får njuta länge av pärlan :D .
Vetja om vi båda skulle ta Nybbe_Gefle till hjälp och konvertera våra kärror?! Jag e oxå sugen :-) Det e väl dax för mig att ta en tur upp te Norrland (fast jag väntar tills snön har smält, tjälen gått ur backen osv.., hehe..) Så det e lika bra att du handlar hem frukt-te!

(Kunde inte ta ditt samtal tidigare idag..det var lite körigt på jobbet i helgen: http://www.na.se/artikel.asp?intId=1333 ... llsobraket)

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Brainded skrev:Så fick den direkt visa vem som ska ha bästa parkeringsplatsen genom att bogsera hem saaben som jag körde sönder på väg till jobbet.

Bild

mvh
Anders
Jasså :-O)

Hur gick det till?

du ser, tur att du kör Volvo igen :twisted: :wink:

Mvh /Kalle
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5