AndreasThn skrev:Snygg, rätt färg 8)
Håller med och förstår att du tycker det
Hade lovat att bara köpa svarta Volvos men ibland hittar man annat som är fint
Mini_ice skrev:Ser mycket trevlig ut!!! Stor skillnad på komfort mot V50´n?
Jo då det är stor skillnad. Gillade V50:n skarpt och saknar den ibland, känns att det är ett trevligare chassie i V60:n samt mycket mer stabil och en mer direkt styrning. Tyckte även om stolarna i V50:n men även här är det skillnad till det bättre, men det ska det vara då bilen är nyare och dyrare, konstigt vore det väl annars :)
Passar även på att samla vad som gjorts i detta inlägget:
Monterat gps:en diskret och fint i sitt lilla hörn. Kabeln syns inte och drogs som på förra bilen, in till vänster a-stolpe där den går ner och gömmer sig ner under rattstången och sedan bak via tunnelkonsollen in i baksätets 12v-uttag. Planen ligger att dölja kabeln helt sen och "tjuva" in sig på samma uttag.
1.jpg (58.63 KiB) Visad 20153 gånger
Sedan monterades glasögonhållaren, störande att jag redan har en hemma men som är grå, höll på att montera den i helgen men insåg att jag har soft beige i taket nu och inte grå som på förra bilen, mja ja får kränga den till någon och det lär nog gå fint såhär innan sommar.
-)
2.jpg (55.4 KiB) Visad 20150 gånger
Gjorde en lite diskret installation av dashcamen. Inspirationen kom från en ryss
https://www.drive2.ru/l/2625384/ men gjorde min egna version av den då jag smidigt vill kunna ta bort och sätta dit den. Var dock inte så duktig på att kapa med dremeln men men så är det och vet nu att man skulle varit två när man kapade men har en kåpa till liggandes som jag redan hämtat från skroten
IMG_1349.JPG (1.54 MiB) Visad 20090 gånger
Monterade sedan dashcamen precis under regnsensorn. Där döljs fästet mot rutan helt av den svarta "filmen" som redan sitter där på framrutan.
4.jpg (52.43 KiB) Visad 20144 gånger
Den syns ytterst lite från förarplatsen nu och är nu ytterst diskret sett utifrån. :)
IMG_1415.jpg (254.56 KiB) Visad 17573 gånger
Kom över en R-Design ratt, det är en svårslagen känsla och svårt att säga nej då man vande sig vid den som satt i V50:n, lite fetare och mycket skönare att hålla i och resultatet lät inte vänta på sig när jag körde iväg.
6.jpg (62.38 KiB) Visad 20150 gånger
Var dock osäker på att blanda in R-Design märket i en Ocean Race bil så bytte över silverramen så vips fick man en "sportratt" istället, får vara så tills vidare i vilket fall då det gör för j-a ont i fingrarna efter man dragit loss ramarna :mrgreen:
7.jpg (77.66 KiB) Visad 20155 gånger
Samt satte dit stänskydd bak, hade redan där fram visade det sig precis innan hag hann öppna påsen de ligger i
8.jpg (37.99 KiB) Visad 20153 gånger
Framöver väntar idag:
-Nya nummerskyltar av den "nya" modellen samt hållare utan bilhandlartext.
*Klart*
-12v-uttag i bagaget, behöver kablaget då det inte satt där i denna modellen.
-En eventuell led-konvertering inne i bilen, framförallt i bagaget.
*Klart*
-Byta växelspaksknopp till den med alu/silver på sidorna, är osäker på att byta till den nyare knoppen/spakstället och då få en svart damask i mittkonsollen som kanske inte passar in i den inredningen jag har(?), mmm får suga på den idén.
*Klart*
-Funderar på att sätta dit den ramlösa aut innerbackspegeln som jag har liggandes eller om jag ska behålla den automatiskt dimmbara som sitter där idag.
*Klart*
-Hämta ut takräckena (wingbar) som beställdes nu när mekonomen hade 25% på allt.
*Klart*
-Montera varningsljus/blixtljus bak
*klart*