- ons 21 dec 2016, 20:54
Har tänkt ett jag att jag skulle skapa en garagetråd, för egen referens om inte annat.

Bilen har automat, ljust halvskinn, lastgaller och xenonstrålkastare som huvudsaklig märkbar extrautrustning. Färgen är Marinblå pärlemor.
Köpte bilen i maj i år då den hade gått 28000 mil. Första veckorna hittade jag och åtgärdade följande fel:
[x] Trasiga högtalare fram och kass förstärkardel i huvudenheten, byttes mot en Alpine HU och Focal kithögtalare i dörrarna. PA200 med adapterkabel fick driva. Högtalarna dämpade med asfaltsmatta
[x] Bakrutetorkaren kärvade. Tog isär och smorde upp med generösa mängder fett.
Annat som är fixat:
[x] Spolat automatlådan 28000 mil
[x] Kört Flushing Oil i motorn direkt vid inköp i samband med oljebyte 28000 mil
[x] Bytt olja 29000 mil
[x] Installerat extra backljus
[x] Installerat originalsubwoofer
[x] Installerat eftermarknadsslutsteg
[x] Tvättat all klädsel
[x] Bytt till nya fräscha regplåtar
[x] Installerat förstärkta bakfjädrar 29000 mil. Bilen såg tidigare helt nedlastad ut bak med packning och en cykelhållare på kroken.
[x] Fixat strålkastartorkarna där en slang lossnat
[x] Behandlat bilen med Ultima Paint Guard Plus
[x] Behandlat alla svarta lister med svart plastfärg
[x] Nya Osram Xenarc i strålkastarna hösten 2017.
[x] Kromblinkerslampor bak
[x] Nya bromsbelägg fram 29000 mil
[x] Nya vinterdäck hösten 2017. Continental Viking Contact 6 i dimension 195/60-16
[X] USA-blinkers fram
[X] Tändstift och termostat 29500 mil
[X] Besiktning 2017-03-13. Bra att veta på stötdämpare fram.
[X] Snygga till sommarfälgarna
[X] Byta stötdämpare runt om och fjädrar fram. Byte av bakdämpare, 29700 mil. Fram
[X] Facelift torkararmar
Listan med saker som jag tänkt fixa:
[ ] Ytterligare ljuddämpning. Reservhjulsbaljan för subwooferns skull ligger först.
[ ] Ny strålkastartorkare vänster
[ ] Träinlägg till inredningen
[ ] Lista ut vad som gnäller vid ca 1500 varv
[ ] Bygga instegsbelysing
[ ] Ordentlig interiörtvätt
[ ] Polering
[ ] 32000-milaservice med kamrem, nya bromsar runt om och rengöring av vevhusventilation.

Bilen har automat, ljust halvskinn, lastgaller och xenonstrålkastare som huvudsaklig märkbar extrautrustning. Färgen är Marinblå pärlemor.
Köpte bilen i maj i år då den hade gått 28000 mil. Första veckorna hittade jag och åtgärdade följande fel:
[x] Trasiga högtalare fram och kass förstärkardel i huvudenheten, byttes mot en Alpine HU och Focal kithögtalare i dörrarna. PA200 med adapterkabel fick driva. Högtalarna dämpade med asfaltsmatta
[x] Bakrutetorkaren kärvade. Tog isär och smorde upp med generösa mängder fett.
Annat som är fixat:
[x] Spolat automatlådan 28000 mil
[x] Kört Flushing Oil i motorn direkt vid inköp i samband med oljebyte 28000 mil
[x] Bytt olja 29000 mil
[x] Installerat extra backljus
[x] Installerat originalsubwoofer
[x] Installerat eftermarknadsslutsteg
[x] Tvättat all klädsel
[x] Bytt till nya fräscha regplåtar
[x] Installerat förstärkta bakfjädrar 29000 mil. Bilen såg tidigare helt nedlastad ut bak med packning och en cykelhållare på kroken.
[x] Fixat strålkastartorkarna där en slang lossnat
[x] Behandlat bilen med Ultima Paint Guard Plus
[x] Behandlat alla svarta lister med svart plastfärg
[x] Nya Osram Xenarc i strålkastarna hösten 2017.
[x] Kromblinkerslampor bak
[x] Nya bromsbelägg fram 29000 mil
[x] Nya vinterdäck hösten 2017. Continental Viking Contact 6 i dimension 195/60-16
[X] USA-blinkers fram
[X] Tändstift och termostat 29500 mil
[X] Besiktning 2017-03-13. Bra att veta på stötdämpare fram.
[X] Snygga till sommarfälgarna
[X] Byta stötdämpare runt om och fjädrar fram. Byte av bakdämpare, 29700 mil. Fram
[X] Facelift torkararmar
Listan med saker som jag tänkt fixa:
[ ] Ytterligare ljuddämpning. Reservhjulsbaljan för subwooferns skull ligger först.
[ ] Ny strålkastartorkare vänster
[ ] Träinlägg till inredningen
[ ] Lista ut vad som gnäller vid ca 1500 varv
[ ] Bygga instegsbelysing
[ ] Ordentlig interiörtvätt
[ ] Polering
[ ] 32000-milaservice med kamrem, nya bromsar runt om och rengöring av vevhusventilation.
Senast redigerad av 12 SBergdahl, redigerad totalt 0 gång.
Nu: V70N 2.5T -04 ~33000 mil Tidigare: S80 2.4i -00, 855 GLT -97, 854 GLT -95, 745 GL -87, 744 GLT 16v -88