Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av daSea
Har bytt till en större bil så jag tänkte presentera den närmare här:

Volvo XC90 D5 AWD R-Design II 7-säten MY12

Bild

Färg: Electric Silver Metallic 477

Motor: Diesel 5-cyl 200hk/147kw 420 Nm D5244T18

Växellåda: Automat AWTF-80 SC AWD

Inredning: Mörkgrå Softläder CB00

Mätarställning: ca 10500 mil

Utrustningsnivå: R-Design, innehåller bl.a.

R-Designchassi
Elstyrd 4-hjulsdrift
Automatisk Nivåreglering
Progressiv servo
Elmanövrerad förarstol med minne
Ljudanläggning High Performance
Aux-& USB-ingång
8 högt förstärkare 4x40 W
Blåtands handsfree (även musikuppspelning via BT)
Parkeringshjälp bak
Nyckelavst. kr-kudde pass
12volt eluttag i lastutrymme
Baksäte 3 separata stolar rad 2
Integrerad Bälteskudde mitten bak rad 2
Panel R-Design Aluminium
R-design Kombi-instrument
Läderklädd R-design ratt
R-design växelspaksknopp
Tröskeldekor R-Design
Textilmattor R-Design

Exteriör:
Rails i Silver Metal
Färganpassade skärmbreddare
Rutramar i Silkmetal
Bakre Skidplate
Stötf-horn i mattsilver
Vattenavvisande glas, på sidorutor fram
Backspegelkåpor i Silkmetal
Grill med R-Design logo
Dubbla rostfria slutrör
ABL- Aktiva Xenonljus
DRL- aut körljus m dioder

Tillbehör:
Elmanövrerad passagerarstol
Tonade sidorutor bak 5 rutor
RTI - Navigationssystem
Tidur för tillsatsvärmare
Fast drag
Heltäckande smutsskydd för lastutrymme

Vinterhjul: Volvo Ixion 19" med Nokian WR SUV3, 255/50/R19 (monterade på bilderna)

Sommarhjul: Volvo Thalassa 20" Diamond cut/Dark Grey matt med Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico 255/45/R20

Eventuella Uppdateringar:

[ ] Interiör LED-belysning
[ ] Exteriör LED-belysning
[ ] Fjärrstart av dieselvärmaren via nyckel och mobil (Autoplugin Therminal från autoplugin.de)
[ ] Montering av el-motorvärmare med kupéuttag
[ ] Eftermontering av backkamera
[x] Montering av stänkskydd fram
[x] Montering av stänkskydd bak
[ ] Polestar motoroptimering (210hk/460Nm)
[x] Uppdatering av RTI (kartuppdatering från 2015 v20)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 4 daSea, redigerad totalt 0 gång.
Snygg, grattis till köpet! Tycker fortfarande att designen håller. Hade Volvlo kostat på en ny instrumentering
lika V70 för 4 år sedan så hade man säkert haft en bättre försäljning på slutet av modellens livscykel.

Tycker att du skall trycka I Polestar eller annan uppdatering.

PS Vad gör "kusen" på huven?
Användarvisningsbild
av daSea
V60D5AWDPolestar skrev:Tycker att du skall trycka I Polestar eller annan uppdatering.
Det blir det nog kanske framöver. Vet inte hur länge de har nuvarande kampanj med 6 900 för bilar med AWD... men annars kanske till våren sommaren. Hade Polestaroptimering i min förra kärra V70II D5 och det gav lite extra tryck. Framför allt kan jag tänka mig att det blir lite trevligare med det extra "vridet" i denna. De 10 extra hästarna kanske inte gör någon raket av den direkt...
V60D5AWDPolestar skrev:PS Vad gör "kusen" på huven?
Bilen köptes på Bilkompaniet i Mora, och där ingår denna mycket speciella extrautrustningen i alla bilköp... Dalahäst och Morakniv.

Bild

Rätt trevligt annars, köra Borås - Mora på morgonen/förmiddagen och njuta av V70:n en sista ordentlig färd, sedan genomföra ett bilbyte med allt vad det innebär och sedan ge sig av hemåt framåt eftermiddagen/kvällen och köra Mora - Borås, men då som en helt ny upplevelse i den nya bilen...

Inte speciellt mycket trafik den vägen en torsdag i slutet av september, så man hade hela vägens bredd för sig själv nästan hela tiden och kunde sträcka ut benen (på bilen) så att säga, ordentligt... både på vägen upp och sen ner igen...
Användarvisningsbild
av daSea
V60D5AWDPolestar skrev:Snygg, grattis till köpet! Tycker fortfarande att designen håller. Hade Volvlo kostat på en ny instrumentering
lika V70 för 4 år sedan så hade man säkert haft en bättre försäljning på slutet av modellens livscykel.
jimlindeborg skrev:Riktigt schysst kärra! Grattis till köpet! :D
Man Tackar! Det är ju något omodernare instrumentering o.s.v. än V70:n, men den har helt klart en rad andra fördelar... den är STOR, fyrhjulsdriven, automat, men framförallt STOR...

...tyckte alltså att V70:n var för liten...

Nä, men seriöst så upplever jag att jag sitter betydligt bättre i denna bil, är 195 cm lång. Det är också betydligt skönare/bekvämare att stiga i och ur bilen. V70:n var sänkt ca 30 mm också, så skillnaden är ordentlig. XC90:n är ju ca 1,5 cm kortare än V70:n, men 1 cm bredare och framförallt 23 cm högre. Hjulbasen är också 4 cm längre vilket gör kupén något rymligare. Framförallt på höjden, så att man sitter mer upprätt, vilket jag tycker är skönt... halvlåg mer eller mindre i V70:n.

Än så länge har jag inte haft någon användning för den 3:e sätesraden, men istället då haft ett gigantiskt lastutrymme...
Användarvisningsbild
av daSea
Då vart sommarhjulen monterade!

Volvo Thalassa 20" Diamond cut/Dark Grey matt med Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico 255/45/R20

Bild

Bild

Behöver dock en ordentlig vårtvätt, men det kommer...
Grymt snygg! :-)-) De där hjulen är inte varje dag man ser på XC90. :)
Hej, snygg bil, jag har en i princip exakt likadan, samma färg o allt, men årsmodell 2011. Jag ser att du har monterat stänkskydd på den sedan du köpte den, stämmer det? Får jag fråga vilka det var du köpte och om det var något speciellt att tänka på vid montering?

Jag önskar att tidigare ägaren av våran xc90 hade monterat stänkskydd från början... bilen är i utmärkt skick förutom att nedre delen av framdörrarna, under listen, är blästrade av vägsprut och det har börjat blomma upp lite här o där, blir att lackera om. Så stänkskydd ska det va om man vill behålla sin lack fin på denna bil.

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]