Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BePe
Har efter åtskilliga timmars Blocketdammsugning efter lämpliga begagnade bilar med rätt utrustning, skick och mil till slut gjort något som jag aldrig trott jag skulle göra. I förra veckan skrev jag under ett kontrakt om att köpa en ny XC60 D4 AWD Summum BE II med Klimatpkt VOC och Vinterpaket.

Har alltid intalat mig själv att det inte var värt att köpa en ny bil pga den stora värdeminskningen initialt men i detta fall så betalar jag bara obetydligt mer för en helt ny bil än vad jag efter ca 1 års Blocketletande kommit fram till att snittpriset är på en MY12 eller nyare XC60 med Summum eller rätt tillval på. Den kombination vi ville ha som gjorde urvalet lite magert var manuell växellåda tillsammans med elstolen med minne.
Har den stolen i min nuvarande V50 och då jag och sambon sitter _rätt_ olika så är det helt underbart att ha varsin nyckel och så ställer det om sig direkt man öppnar dörren. Det innebär att man för att vara säker på att stolen finns får leta bland Summumbilar. Går man in på Blocket och söker på XC60, från 2012, med manuell växellåda och sen utav det ganska magra urvalet kollar hur många som har Summum/elstolen tillvald så ska man inte ha alltför bråttom med att byta bil iaf...

Den vi har beställt nu var en lagerbil på Bilia, tillverkad 201405 och den hade det allra mesta i utrustningsväg som vi ville ha, även om Lastpaketet hade vart ett trevligt tillskott om jag hade fått välja helt själv. Men för det erbjudandet vi förhandlade till oss på denna bil så kan jag nog stå ut med att jag får öppna bagaget manuellt. Det som är synd är att det inte blir laminerade rutor då.

Det vi lade till utöver vad som redan satt på bilen var avtagbart drag, stänkskydd fram och bak, mattor i kupé och bagaget samt vinterdäck.

Har intalat mig själv att jag ska nöja mig med de 18" som sitter på (Pan) och 17" till vintern (Segin) men vi får väl se hur länge det dröjer innan man sitter och kikar igenom div. olika sidor och letar större fälgar till sommarhjulen och lägger på 18" vinterdäck på nuvarande fälgarna...

Återkommer med bilder när bilen levererats, känns som att det kommer bli långa dagar innan säljaren hör av sig och säger att den är klar att hämtas upp.
av llesrof
Kul med ny bil. Ett sprillans nytt vrålåk ter sig ganska prisvärt jämfört med en ett par år gammal bil. Fast det är ju ändå pengar som skall lyftas ur plånboken och då är det stor skillnad på 300.000:- och 400.000:-
Användarvisningsbild
av grillchips
Kul, grattis! Viktigast av allt, vad blev det för färg? ;)
Användarvisningsbild
av BePe
Tackar!

Fick meddelande idag att bilen är tillagd på 'Min Volvo' och där står den på steg 8 och har köplats 2520.

Det är en Savile grå metallic (492) med mörkgrått läder (G101).

Bud från utländsk intressent för a[…]

Hej på er! Jag har felkod P2101 i min Volvo[…]

Oki, men 70 mil är det ju inte mån[…]

230fk går snålt

BTR-en reglerar ju bränsletrycket efter und[…]