Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Jungmar
Hej!
Efter ett antal S80 har jag nu skaffat en mindre bil. Målet var att hitta en ekonomisk bil så valet blev en V50 med fyrcylindrig motor. Snubblade över en 1.8F Kinetic från 2008.
Här har jag precis skrivit papperna:
Bild
Har hunnit med endel moddar redan:

Led parkeringsljus
Bagageluckehandtag från 2010-2012 Summum/classic med krominlägg
Underdel bakstötfångare+trösklar från Momentum/Summum, färganpassade
Nedlackerad front
Eftermarknads drl+original dimljuskåpor
Bytt strålkastare till bättre begagnade
Led halvljus
Stora emblemet

Något fel gör att drl bara dimmas när halvljuset slås på och bilen är igång, är motorn avstängd och halvljuset tänds slocknar drl helt. Ska åtgärdas.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

"Att göra listan" ser ut så här för tillfället:
Ta bort antennen på taket
Silverrails
Tonade rutor
Nya fälgar
Byta förarstol
Användarvisningsbild
av Nexus
Små modifieringar som gör stort lyft för bilen. En vinge skulle sitta fint. Ser naken ut om rumpan :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Tjusig bil! Har den gått långt?
+1 för vinge också!

Vad menar du med eftermarknads-DRL? Jag hade LED inuti bilen i taket som lös svagt när de inte var aktivt tända, bytte ut till ett par svagare lampor (inte säkert att det var det som spelade roll dock) och dessa slocknar helt när de är avstängda.
Och byta förarstol, varför? Du har med största sannolikhet T-tec klädseln som spruckit i sittdynan antar jag?
av Jungmar
Vinge har jag tittat lite på, men det får komma senare, eventuellt att småvingarna på rutan kan trilla dit snart då rutan är bytt och då har inte nya "vingar" sats dit.

Bilen har gått en bra bit över 20k mil, så förarstolen var helt slut, sprucken klädsel, svankstöd ur funktion och nedsutten sits.
Bild
I lördags var jag nere i Malmö och hämtade en förarstol som gått betydligt mindre än min nuvarande och som dessutom var i fint skick, så igår passade jag på att montera den.
Bild
Ser bättre ut och bilen blev genast bekvämare och känns några år nyare :)

Mina drl är från biltema, deras runda med 4 dioder. Hade likadana på min S80 ett tag och där fungerade dem som manualen sa, dvs lyser vid parkeringsljus, och slocknar när de får signal om att halvljuset tänds.
Användarvisningsbild
av grillchips
Hoho, ja den där stolen såg verkligen inte rolig ut, förstår att du bytte. :D
Det ska finnas ett par väldigt kompetenta el-killar här på forumet så om du söker runt lite gällande LED osv osv så bör du hitta och kan rådfråga.
av Jungmar
Har inte hunnit kolla mer på leden. Och nu har jag större problem. Men mer om det senare.
sedan sist har jag tonat rutorna till bagaget, ska sätta på en ljusare film senare och då på alla fem rutorna.
Skaffade även ett par 16"fälgar med välanvända däck på, snyggt med lite större fälgar och däcken fick sitta på inför dagens inplanerade trackday på Ljungbyhed Park.

tyvärr blev det inte så mycket körning. Hann med uppvärmningsvarvet och sedan långa raka innan bilen slutade driva. Troligen kopplingen som gav upp. Trist!
Bild
Bild
Redo för körning
Bild
Färdigkört, inbogserad i depån :-(
Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
Du låter inte alltför deppig angående kopplingen ändå, jag hade suckat och stönat till tusen. :D
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jo, en sak som är irriterande. Bilen är […]

Kupéfläkt "döda utblås"

Jag har en V60 D4 från 2017 där kupefl&[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy - såld

:-) Grattis! Vad blir det nu då? :-)

Vill minnas att min 854 automat vägde runt 87[…]