Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Rudolfs
Hej!

Jag o Trident var iväg o hämtade en sommarbil till mig, Kände att det var dags o ha något vettigt o äta glass i under sommaren! :)

Kravet var enkelt om det skulle bli en C70 Cab, Den skulle vara Saffran. I tisdags ramlade den ut på blocket, I onsdags kväll hämtade vi hem den från Arboga.

Såhär såg bilen ut vid leverans! 2014-02-26

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Innan köp var det redan bestämt att Grillen och lysena samt blinkers skulle bort. Det är min stil och passar inte på en C70. Även Dotz fälgarna skall bort.

Jag fick med Originallysen och hade en vän som hade en lackad Originalgrill som vi stoppade dit i lördags(1/3)
Bild
Bild

Grillen och lysena är nu sålda, dock är fälgarna kvar. Jag har beställt nya fälgar som har kommit redan, Dessa får duga tills vidare, Dem var billiga och runda :)
Bild

Har även köpt ett set klarglas och usa blinkers i söndags som skall monteras framåt våren.

Andra planer som sker inom det närmasta är ett Kamremsbyte med Vattenpump och bultar. Fälgarna byts nog i samma veva då också.

Annars är det Toning, Avgas, Sänkningsfjädrar, Led i regskylten, Led backlampor, en XC grill är väl tänkt också. Även Led i Dimljusen kommer att komma i.

Sen skall det bara glidas och njutas i sommar :)

Mvh
Dennis
Användarvisningsbild
av Nexus
skulle just skriva byt fälgar och ta bort de fula lysena och grillen. Du har bra smak läser jag :D
Ser fräch ut . Är den svensksåld?

Har exaxt likadant fjäderbenstag på min v70 men jag har lackat mitt antisitgrå(svart i mina ögon).
av Rudolfs
Nexus skrev:skulle just skriva byt fälgar och ta bort de fula lysena och grillen. Du har bra smak läser jag :D
Ser fräch ut . Är den svensksåld?

Har exaxt likadant fjäderbenstag på min v70 men jag har lackat mitt antisitgrå(svart i mina ögon).

Svensksåld bil :)

Staget skall lackas i en annan färg, Men Motorhuven skall inte vara öppen så mycket öht så det kommer nog i vinter :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Men jag kan inte ha saker i fel färg varken de syns eller inte. Då kommer demonerna fram om natten :lol:
av Rudolfs
Nya fälgarna monterade, bättre bilder kommer.

Bild
av Rudolfs
Nexus skrev:vad är det för tum på fälgarna?

Fälgarna är precis som dem som satt på in, 18" Dock ska bilen sänkas avsevärt samt att det ska på rejäla spacers :)
Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka r[…]

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?