Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andreas 80
Då har man äntligen beställt en helt ny bil för första gången :D
Leverans är planerad till vecka 16, väntan känns lång just nu..

Såhär blev beställningen

V60 D3 Automat Summum BE
Powerblå
Driver support
Klimatpaket med VOC
Lastpaket
Integrerade slutrör
Delbart drag
Senast redigerad av 3 andreas 80, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av joel80
Härligt.. man blir som barn på nytt i väntan.. julaftonskänsla. :)

Köp till stänkskydd sen och montera, det skyddar både din bil och bakomvarande för grussprut, och man får lite mindre sörja upp längst med sidorna, samt om du kör släp/husvagn så mår den bättre. :)

Är GPS med i nått av paketen?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Ska kolla upp stänkskydd, det har sina fördelar.

Ingen GPS med, hade man gått upp till BE Pro så får man med det och taklucka, men någonstans får man lägga gränsen.
Samma med motor, hade gärna tagit D4/VEA, men den kunde jag tyvärr inte välja.

Har beställt ett "gratis" abonnemang hos wifog som jag tänkte köra i bilen sen. Bilen ska ju ha inbyggt wifi hotspot när man väljer VOC. Perfekt till barnen och deras surfplattor på längre resor.
Användarvisningsbild
av crumpets
Din D3 kommer inte vara särskilt mycket törstigare än VEA:n så njut du av att ha den mest förfinade femman :)
Navigation är ju trevligt men det är helt klart smartartare att ta klimat och VOC om man inte kan välja båda. Det kommer du njuta av varje dag och dessutom är det ju en kanongrej för säkerheten.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Precis, sen tycker jag det är rätt kul med Waze som jag kör med.
Sen utomlands så plockar jag fram min gamla Garmin Nuvi som klarar jobbet utan problem.

Ska bara försöka få frugan att våga använda den adaptiva farthållaren, och lära henne alla andra häftiga finesser som det aktiva helljuset.

Funktionsmässigt är det ju ett väldigt lyft från dagens V70N som direkt började kännas väldigt gammal. :)
Jag valde också bort GPS.. blev för dyrt med paketet det låg i.. och sjukt dyrt enbart för GPS om man bara ville ha den.
Jag köpte till en Garmin av typ "värsta" modellen i efterhand och satte fast med brodit-hållare. Kostade en bråkdel av vad det skulle kostat med inbyggd.
Jag har också en aktiv hållare för min mobil, som oftast kör Waze. (Ja jag vet att det är lite sjukt att ha 2st GPS-skärmar.. men ibland används mobilen till annat, t.ex Torque..) :)

Hur funkar DRLen på nya V60? Man hamnar allt för ofta bakom nya bilar nu med släckta bakljus, även i taskigt väder och mörker, verkar som att förarna inte vet hur man ska få automatiken att funka, eller att den inte är ställd tillräckligt känsligt. Själv skulle jag inte vilja köra ens i dagsljus utan bakljusen tända, även om det är lagligt numera. :(
Kul, grattis! Bra val av färg också! :D
Waze är toppen, framförallt här i Stockholm. Borde använda det mer än jag faktiskt gör..
Användarvisningsbild
av andreas 80
Då har man haft bilen en dryg månad. Vilken oerhört lyft mot den gamla V70n.
Går verkligen hur fint som helst på vägen, och D3 funkar hur bra som helst men visst känner man att den är lite klen när man drar på. (Jämför fortfarande med min förra steg1 trimmade 2.4t)

Var först lite orolig hur det skulle gå med barnstolar och vagn fastän vi varit och provat lite innan. Men det går smidigt får jag säga.
Kör en bakåtvänd bakom passagerarstolen och 2 framåtvända på de andra platserna bak, japp det är 3 st 8) .
Det blir bara passagerarplatsen fram som får vika sig lite gällande benutrymme, men inte så det stör ändå.

Keyless är annars det jag gillar bäst, trodde först det mest skulle vara en rolig grej att visa vännerna men det är ju helt perfekt samtidigt som elstol och speglar ställer in sig automatiskt.

Driversupport är också ett fint tillbehör.
BLIS har blivit mycket bättre sen de införde radarsensorer, finns inget att klaga på. Ett bra hjälpmedel.
Forward collision warning fick jag ställa ner till kort avstånd, skrämde livet ur mig och frugan första gången det "falsklarmade".
LDW är också bra, de har justerat ljudstyrkan så den är t.o.m. behaglig nu och ger föraren bra feedback utan att irritera.

Den inbyggda hårddisken är fin, även om man kan köra med ett USB så gillar jag att kunna importera låtarna.
Hoppas det kommer lite mer appar framöver bara, Tunein räcker liksom inte riktigt. En bra Spotify integration hade varit fint, gillar inte riktigt att streama från telefonen.

Annars har jag lagt ca 150 mil i den, vid pump ligger den på ca 0,6. Kör man 80 - 100 väg så är det lätt under 0,5.

Har lagt på sonax lackskydd Protect +Shine, ska bli intressant och se hur det håller sig.
Tycker faceliften är riktigt lyckad på 60-serien
Bild

Har nu lusläst det mesta som går att fi[…]

Google sök

Tänk vad smart Googles sökmotor är,[…]

Hej! Finns det någon logisk anledning f&oum[…]

Så. Glömde uppdatera här. Verksta[…]