Då har man haft bilen en dryg månad. Vilken oerhört lyft mot den gamla V70n.
Går verkligen hur fint som helst på vägen, och D3 funkar hur bra som helst men visst känner man att den är lite klen när man drar på. (Jämför fortfarande med min förra steg1 trimmade 2.4t)
Var först lite orolig hur det skulle gå med barnstolar och vagn fastän vi varit och provat lite innan. Men det går smidigt får jag säga.
Kör en bakåtvänd bakom passagerarstolen och 2 framåtvända på de andra platserna bak, japp det är 3 st 8) .
Det blir bara passagerarplatsen fram som får vika sig lite gällande benutrymme, men inte så det stör ändå.
Keyless är annars det jag gillar bäst, trodde först det mest skulle vara en rolig grej att visa vännerna men det är ju helt perfekt samtidigt som elstol och speglar ställer in sig automatiskt.
Driversupport är också ett fint tillbehör.
BLIS har blivit mycket bättre sen de införde radarsensorer, finns inget att klaga på. Ett bra hjälpmedel.
Forward collision warning fick jag ställa ner till kort avstånd, skrämde livet ur mig och frugan första gången det "falsklarmade".
LDW är också bra, de har justerat ljudstyrkan så den är t.o.m. behaglig nu och ger föraren bra feedback utan att irritera.
Den inbyggda hårddisken är fin, även om man kan köra med ett USB så gillar jag att kunna importera låtarna.
Hoppas det kommer lite mer appar framöver bara, Tunein räcker liksom inte riktigt. En bra Spotify integration hade varit fint, gillar inte riktigt att streama från telefonen.
Annars har jag lagt ca 150 mil i den, vid pump ligger den på ca 0,6. Kör man 80 - 100 väg så är det lätt under 0,5.
Har lagt på sonax lackskydd Protect +Shine, ska bli intressant och se hur det håller sig.
Tycker faceliften är riktigt lyckad på 60-serien