- ons 25 dec 2013, 21:17
Hej på er!
Här tänkte jag dela med mig av mitt projekt som går ut på att fräscha upp samt R-design styla min S40 2008 1.8F. Inte så värst många hästar som gömmer sig under huven men fokus ligger på skicket, r-design samt väghållningen.
Bakgrund
Har alltid velat kunna skruva lite själv med en nyare bil, har alltid fått höra att det är omöjligt av vänner och bekanta. Jag höll alltid på mycket med min moped för flera år sedan, där jag lärde mig allt själv. Tänkte nu även med hjälp av detta forum samt vida och envishet bemästra min S40!
Bilen har gått över 10.000 mil och alltid servats på bilia..... (dyrt och bra) Nu har motorgarantin gått ut och tycker det då passade bra för att börja göra all service själv. När jag köpte bilen hade den gått 4500 mil och hade inte en repa eller ett fel! Idag har den tyvärr fått lida lite av min hårda körning och en sten har tyvärr backats på.
R-design att göra
Pedaler, FIXAT
Volvo spärrad text, FIXAT
Vinge, köpt väntar på lack
DRL + DIMLJUS, DRL modul köpt
Ratt + växelspak alu
Kjolpaket
Stort märke i grillen (volvo)
Silvriga kåpor till sidospeglar, FIXAT
Sänkning av bilen
Fjäderbenstag
Mattor R-design
Led skyltbelysning, FIXAT
Led invändigt
Fälgar Ocean Storm
Att laga/uppgradera
Motorfästen, (bilen är inte behaglig att krypköra)
Sprickor i förarstol och passagerarstol tyg
Fixa ytrost på bärarmar bak,
Repa i bakdel efter att ha backat på låg sten vid mcd
Fukt i strålkastare fram
Lära mig göra
Byta motorolja/filter, Lärt mig
Byta växelådsolja
Byta kupéfilter
Byta bromsolja
Byta bromsbelägg
Före bild:

Byter till spärrad text, gjordes enkelt med en varmluftspistol

Pedaler sattes enkelt in med hjälp av lite smörjande vatten.

Ett byte av olja och filter gjordes för första gången av mig själv. Tog vida till hjälp för beskrivning, men det var väldigt enkelt.

Led monterades in i parkeringsljusen

R-design kåpor till sidospeglar, gick inte helt smärtfritt hade sönder ett clips men superlim löste det!

Fler uppdateringar kommer !
Här tänkte jag dela med mig av mitt projekt som går ut på att fräscha upp samt R-design styla min S40 2008 1.8F. Inte så värst många hästar som gömmer sig under huven men fokus ligger på skicket, r-design samt väghållningen.
Bakgrund
Har alltid velat kunna skruva lite själv med en nyare bil, har alltid fått höra att det är omöjligt av vänner och bekanta. Jag höll alltid på mycket med min moped för flera år sedan, där jag lärde mig allt själv. Tänkte nu även med hjälp av detta forum samt vida och envishet bemästra min S40!
Bilen har gått över 10.000 mil och alltid servats på bilia..... (dyrt och bra) Nu har motorgarantin gått ut och tycker det då passade bra för att börja göra all service själv. När jag köpte bilen hade den gått 4500 mil och hade inte en repa eller ett fel! Idag har den tyvärr fått lida lite av min hårda körning och en sten har tyvärr backats på.
R-design att göra
Pedaler, FIXAT
Volvo spärrad text, FIXAT
Vinge, köpt väntar på lack
DRL + DIMLJUS, DRL modul köpt
Ratt + växelspak alu
Kjolpaket
Stort märke i grillen (volvo)
Silvriga kåpor till sidospeglar, FIXAT
Sänkning av bilen
Fjäderbenstag
Mattor R-design
Led skyltbelysning, FIXAT
Led invändigt
Fälgar Ocean Storm
Att laga/uppgradera
Motorfästen, (bilen är inte behaglig att krypköra)
Sprickor i förarstol och passagerarstol tyg
Fixa ytrost på bärarmar bak,
Repa i bakdel efter att ha backat på låg sten vid mcd
Fukt i strålkastare fram
Lära mig göra
Byta motorolja/filter, Lärt mig
Byta växelådsolja
Byta kupéfilter
Byta bromsolja
Byta bromsbelägg
Före bild:

Byter till spärrad text, gjordes enkelt med en varmluftspistol

Pedaler sattes enkelt in med hjälp av lite smörjande vatten.

Ett byte av olja och filter gjordes för första gången av mig själv. Tog vida till hjälp för beskrivning, men det var väldigt enkelt.

Led monterades in i parkeringsljusen

R-design kåpor till sidospeglar, gick inte helt smärtfritt hade sönder ett clips men superlim löste det!

Fler uppdateringar kommer !
Senast redigerad av 1 jacha05, redigerad totalt 0 gånger.