Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Gelis
Nu är ni elaka mot tjejen o hennes kuse.

Nu vet jag inte om det är hennes häst eller om hon "bara" är fodervärd men veterinärsbesök är inte billigt så bilen får nog stå tillbaka ett tag till.

Sedan kan man kanske fråga sig om det är värt att lägga ner pengarna på vad ett rembyte kostar hos Bilia, måste nästan vara mer än halva värdet på bilen, snittvärdet på blocket ca 8000 kr.
av Lillarapunzel
Gelis skrev:Nu är ni elaka mot tjejen o hennes kuse.

Nu vet jag inte om det är hennes häst eller om hon "bara" är fodervärd men veterinärsbesök är inte billigt så bilen får nog stå tillbaka ett tag till.

Sedan kan man kanske fråga sig om det är värt att lägga ner pengarna på vad ett rembyte kostar hos Bilia, måste nästan vara mer än halva värdet på bilen, snittvärdet på blocket ca 8000 kr.
Tack Gelis! (L)

Är förvisso fodervärd, men kommer ändå få stå för åtminstone en del av kostnaderna - och som du säger, det är inte billigt. Alls.

Bilia är närmaste verkstaden, så vet inte vart jag annars skulle vända mig? Och Mekonomen är ju ännu dyrare...
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lillarapunzel skrev:
DayDreamer skrev:
Lillarapunzel skrev:Till Lucif3r och White har jag hittat några mycket passande smiley: (N) (HMM) (S)
Idiotiska kommentarer. Inväntar just nu tid hos en av Sveriges främsta veterinärer å hans vägnar. Förhoppningsvis blir han bra om iaf 6 månader eller så!
Aha så gött att en bra veterinär kommer och kollar på hästen :-)-)
Du kan väl be honom att kolla på dom 144 hästar hos Blå också när han ändå är där :wink: :mrgreen:
Ja! :D
Hur visste du att min veterinär är en man?! Stalkar du mig eller?! ?:-/ :mrgreen: :lol:
Haha nej då det är bara jag som kallar alla för han :oops: skulle jag ha stalkat dig så skulle jag nog sett till att få sluta på Blås plågor, många tänker säkert redan här att jag säkert skulle köra den till skroten men nejdå den skulle ha varit lagad och fullt körbar. :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Gelis skrev:Nu är ni elaka mot tjejen o hennes kuse.

Jag är nog den enda här som inte är elak. Hästar är ju ändå djur och har känslor vilket bilar saknar så absolut ska hästen gå i första hand. :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Nu har jag gjort lite research. Tjejen är inte bara slarvig med sin "lilla blå", hon är lite vårdslös med sanningen också. Ringde till Bilia i Tumba, som jag uppfattat att det är den verkstad som hon avser utnyttja. Om hon bokar tid i dag får hon lämna bilen den 31/8. Så lätt var det. November, jo hej :D
av Schmoyoho
Jag tror det är Bilia i fel T-ort du ringt. Den T****** jag tänker på (antar det fortfarande är hemligt även fast jag som inte ens är stockholmare kunde lista ut det) verkar dock bara ligga kring 5 km bort så något egentligt hinder för att få något gjort verkar väl inte finnas.

Lillarapunzel: Skaffa volvokort så kan du/pappa din delbetala räntefritt på fyra månader, kostar ingenting och innebär inget krångel. Man får 5% rabatt på verkstadsjobben också om jag minns rätt, utöver volvo-bonusen.
Användarvisningsbild
av SvenB
Schmoyoho skrev:Jag tror det är Bilia i fel T-ort du ringt. Den T****** jag tänker på (antar det fortfarande är hemligt även fast jag som inte ens är stockholmare kunde lista ut det) verkar dock bara ligga kring 5 km bort så något egentligt hinder för att få något gjort verkar väl inte finnas.

Lillarapunzel: Skaffa volvokort så kan du/pappa din delbetala räntefritt på fyra månader, kostar ingenting och innebär inget krångel. Man får 5% rabatt på verkstadsjobben också om jag minns rätt, utöver volvo-bonusen.
Det T-ort som ligger 5 km från Tumba har ingen Biliaverkstad. Jag har bott i det området i 35 år, så jag vet.
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 159
Låg räckvidd Volvo ex30

Vad har du för faktisk förbrukning d&ari[…]

I slutet av nästa år? Det är v&aum[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det går att välja om den funktionen ska[…]