Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Var inne på Volvo i dag för att beställa vatten/oljekyl till motor och låda, fanns inte en enda i Sverige. Kommer dock tio stycken i slutet av maj, en av dom har
jag lagt beställning på. Känner på mig att just kylare till bilar med automatlåda kan bli lite svårare att få tag på i framtiden, så denna kommer läggas på hyllan.
Ja, det problemet har vi inte på 85x70 iaf. Mer eller mindre alla eftermarknadskylare har kyl för automatlådorna, samt motorn för 92-98(99+ har extern kylare på baksidan av blocket av alla ställen, tror den är vattenkyld dock..?).

Jasså den är inte sänkt mer än 25mm? Jag förmodade att du körde standard 40/40 med 1varv kapade framfjädrar, "som alla andra". :roll:
Ja kylaren på baksidan av motorn 99+ är en värmeväxlare/kylare oljan kyls av med hjälp av motorns kylarvatten. Frågan är inte om den fungerar som en värmare till oljan (kallstarter) då motorns kylvätska blir varmare snabbare än vad oljan blir,för vad jag vet så sitter det inte någon termostat i den :???:
White skrev:Antagligen blir det dom sista kylarna ja.

Kör med 40/40 sats, men den sänker bara 25mm på turbo.
Sorgligt att allt ska utgå :(

Jasså en sänkningssats sänker även turbon? :mrgreen: :wink:
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 291

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]