Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
White skrev:Ja det är bra att ha koll på! Den ska vara klaraktig i färgen och inte mörkbrun/svart. Kolla även så det är rätt mängd.
Okej! :)
Du vet inte hur ofta sånt ska kontrolleras? "Den stora pärmen" nämner inget om någon sådan kontroll. Någonsin.
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Det brukar aldrig stå att man ska kontrollera eller byta styrservovätskan. Brukar inte behövas men om bilen har några år på nacken så kan det vara bra att kontrollera. Min 28 år gamla 240 hade kolsvart vätska. Hög tid för ett byta alltså. :D
Användarvisningsbild
av White
Lillarapunzel skrev:
White skrev:Ja det är bra att ha koll på! Den ska vara klaraktig i färgen och inte mörkbrun/svart. Kolla även så det är rätt mängd.
Okej! :)
Du vet inte hur ofta sånt ska kontrolleras? "Den stora pärmen" nämner inget om någon sådan kontroll. Någonsin.
Brukar kolla ett par gånger per säsong.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
garinge skrev:Fast tungstyrd är fel ord, prova utan styrservo, då är det tungstyrd, att få ratta lite är en helt annan sak:)
Hehe, min V70 gick det knappt att styra med när jag köpte den. En bil utan servo skulle vara betydligt mer lättstyrd än V70in var :lol: Höll på att köra rakt in i soptunnan när jag skulle svänga upp på gården :mrgreen:
Fixat med lite 5-56 dock, och fungerar perfekt fortfarande efter dryga 4år :-)-)
av Schmoyoho
Vad smorde du med 5-56? Har tänkt byta servooljan i min bil som har tio år på nacken men är rädd att dra in luft men det kanske inte är svårare än att stå och ratta en stund för att bli av med det?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jag bytte ju servooljan i min bil för någon hade varit så dum och blandat den röda och gröna servooljorna :x vilket tillslut äter upp packningar. Självklart så bytte jag till Volvo original servoolja (grön) men i din 850 ska det vara röd servoolja (Atf) dexron 3 tror jag det den heter :???:
av Lillarapunzel
Pappa kollade servo-oljan idag och jag vet inte riktigt om allt står rätt till där?
Mängd-mässigt är det "1 hack" ovanför minimum. När det gäller färg och konsistens...Well...Det var visst någon svart/mörkt brun klibbig, kladdig sörja. Tänk halvt intorkad mörk sirap. :lol:
Är detta något som behöver fixas på kortare sikt? Kan detta vara orsaken till att bilen känns tungstyrd?
Användarvisningsbild
av FyoDisco
Kan säkert vara en orsak till att bilen känns lite tungstyrd, men det är nog inget lika akut problem som kamremmen. :wink:
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 159

Det var ju lite roligt att den här tråd[…]

Ny Kartuppdatering

Jag har bara sett ett sådant här fall. […]

Inte idag, men kanske imorgon, så ska det v&[…]

Har läst väldigt många tråda[…]