Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lillarapunzel
Så har jag övningskört för första gången!! :D
Började lite lätt med att bara "lära känna" Blå, på både rakt och böjt spår, i 2-15 km/h. Provade också att backa lite försiktigt.
Det gick faktiskt väldigt över förväntan! Trodde det skulle vara svårare, även om nu Blå är en automat.
Det enda som jag tyckte var lite störande var att Blå är extremt tungstyrd, eller så är det bara jag som är ovan... :roll:
För att svänga i en mjuk, riktigt bred båge, i typ 8-10 km/h, behövde jag snurra på ratten typ 5-7 varv. Skulle jag svänga lite snävare (tänk lite som ett brett S) fick jag hålla på att snurra och trixa hela tiden, det var typ 7 varv till höger -> räta ut ratt/bil några meter -> 7 varv till vänster -> räta ut ratten/bilen osv. osv. Snurrar man ratten ½ varv så svänger den på sin höjd någon cm typ. Något frustrerande. Är det förresten någon som vet om 850 är såhär pass tungstyrda normalt sett, om jag gjorde något fel eller helt enkelt bara är ovan?

Bild från idag
Bild
av Lillarapunzel
Exyzäta skrev:Du måste vara väldigt stark om du ska få till 7 rattvarv på en bil som har 3.2.
Jag har kramp i armarna nu.... :P
Men ja, man fick hela tiden snurra, snurra, snurra. Blå verkar öht inte svänga på mindre än ca. 1 ½ varv....
av Lillarapunzel
garinge skrev:Fast tungstyrd är fel ord, prova utan styrservo, då är det tungstyrd, att få ratta lite är en helt annan sak:)
"Ratta lite", ja så kan man ju också kalla det. Snurra, snurra, snurra för minsta sväng snarare ;)
Användarvisningsbild
av garinge
Lillarapunzel skrev:
garinge skrev:Fast tungstyrd är fel ord, prova utan styrservo, då är det tungstyrd, att få ratta lite är en helt annan sak:)
"Ratta lite", ja så kan man ju också kalla det. Snurra, snurra, snurra för minsta sväng snarare ;)
Välkommen till att köra bil, så är det.. Är du förvånad nu, vänta tills du ska fickparkera :)

När jag bytte styrservobox på min 65a så valde jag en med quick ratio, dvs 2,5varv sida till sid, blev stor skillnad mot orginal som har typ det dubbla... :)
av Lillarapunzel
garinge skrev:
Lillarapunzel skrev:
Välkommen till att köra bil, så är det.. Är du förvånad nu, vänta tills du ska fickparkera :)

När jag bytte styrservobox på min 65a så valde jag en med quick ratio, dvs 2,5varv sida till sid, blev stor skillnad mot orginal som har typ det dubbla... :)
Ja, jag är förvånad nu. För visst, att man får vrida typ ½, eller t.om. 1 varv. Men att bilen öht inte svänger förrän man vridit 2 varv typ, hallå? :-O)
  • 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 159

Det var ju lite roligt att den här tråd[…]

Ny Kartuppdatering

Jag har bara sett ett sådant här fall. […]

Inte idag, men kanske imorgon, så ska det v&[…]

Har läst väldigt många tråda[…]