Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nexus skrev:ta bort emblemen helt baktill, kommer bli rent och snyggt sen polera bakluckan innan R-vingen kommer på. V70 handtag skulle vara snyggt jämfört med de grå trista 850 handtagen :P
Ska du tona rutorna något?
Japp skall ta väck emblemen. 8)
Har haft funderingar på s/v70 handtag men , hade varit enklare om jag haft annan upplåsning än me nyckel , men kikar lite på d.
Japp sen i vår har jag tänkt att mörktona från B stolpe och bakåt.
qwerty skrev:Snälla polera bilen innan du fortsätter med något annat. :lol:
Ja... jag vet men d finns fortfarande div rost att ta i tu med först, under list på dörrar.
Skall ta i tu med d här i dagarna , har ju införskaffat 2st bakdörrslister att byta ut.

Funderar oxå på om man skulle ge sig på å lacka sidolisterna eller bara fräsha upp dem.
Kanske blir snyggare att måla dem om d varit helt släta iofs.
liten uppdajt från söndagens grejande..

uppallad
Bild

avgasbyte står på programmet
Bild

Den gamla historien :? och den utbytes dårå..
Bild

gick förvånansvärt lätt att få ner den gamla å upp me utbytes
Bild

Dock hade en smörjgrop varit att föredra asså..
Bild

utbytessystemet (gammalt men helt) den dämpen me tillhörande rör va knövligt att vinkla in.
Bild

Så när man ligger där under bilen så kikar man på allt annat oxå , hm... fattas d inte något på denna bild ???
Bild

sådär ja uppspänd å fin :D , satte en liten distans på "plåten" i framkant så jag kunde vinkla systemet lite bättre.
Bild

En bild på min lilla vinge som jag införskaffat... dock så blir d lite grejande me mittenklacken ,
ska jag göra den större så den når ner till luckan eller ta bort den helt å hållet ??
Bild

hm.. vinkeln i bak blev inte optimal så fram me gassvetsen å värma lite på röret [thum]
Bild

såhär ser d ut me slutrör, å allt sitter fast å stabilt
Bild

färdigt
Bild

Nu blir d köksrenovering för hela slanten hua... :( , d e fan inte lika skoj som att greja me bil :wink:
Nexus skrev:så vingen kom fram tillslut,felar det mycket för klacken ska nå till luckan? Tror nämligen det blir ett stort hål om du försöket slipa bort den helt..

Titta fattigmans x70 handtag :lol: http://www.blocket.se/varmland/Handtags ... ?ca=12&w=3

Japp kom i fredags
Nu kolla jag bara lite snabbt , och fästena på sidorna satt ju på då (kom jag på nu) men d va iaf runt 2cm ned till luckan så totalt kanske runt 1cm eller nått

jag hade sådana kåpor på min 940 (fattigmans 960 :wink: ) jag tyckte d va helt ok bättre än utan iaf.
Knuffa in bilskrället i garaget idag..
inte för att d är något på tok me den utan fick för mig att jag skulle kika lite..

Har ju 3st toplocksbultar som d e gängpaj på..
Orginal gissar jag att d ska va M6 men i ena hålet satt en M7 som inte nöp så...
Bild

Började med en typ före gängtapp, möe spån blev d.
Hade garagedammsugarn igång samtidigt som jag gängade hehehe... Fan.. va fel d blev asså , jaja.. :lol:
Efter varje genomförd gängning så sögs hålet rent med dammsugarn och en liten spolarslang , sen när d inte kom upp mer så använde jag tops.. d tog en stund..
Bild

Sen den rätta M8 gängtappen
Bild

Nu sitter det iaf 3st M8 bultar som alla nyper åt , hoppas inte d ska tryckas ut mer olja ur d hålen iaf.

Denna skramlar omkring i bagaget lika bra sätta dit den ist.
Bild

Högersidan va ju inga problem och me nya muttrar på d oxå.
Bild

Vänstersidan e lite bökigare då jag har ABS box å annan skit sittandes ivägen, okay boxen sitter ju inte ivägen men den svarta hållaren gör d iaf.
Bild

loss å kolla vad som behöver kapas
Bild

Nu såga jag iofs kanske lite onödigt långt in på plåten , då jag glömde bort att den skulle sitta under ist för på fjäderbenstagshållaren.
Bild

så när jag fick dit allt.. så skulle jag naturligtvis glömma kabeln så fick lösgöra det igen
Bild

Denna lösningen gjorde jag
Bild

på plats
Bild

D koppla inte först när jag såg detta :? :lol: :lol: :lol:
Bild

Bort me grillen , den har ju varit målad tidigare så då gör d ju inget att den får bli det en gång till då.
Bild

satt i nya märket oxå då jag ändå var i farten s a s
Bild

Va under bilen idag å kika på d gamla muttrarna som ev kunde rulla omkring i balkarna vid den bytta " SIPS plåten" men d syntes inget å kunde inte känna någe heller, så d blev en del underredsmassa på kletat så kanske någon envis mutter kan fastna idet.

D senaste ang mitt "rullande" problemoljud i bilen så kommer d me 99% säkerhet från mittkonsollen mellan framstolarna , märkte idag att den va lös igen :? :?
måste luska ut hur den e fastsatt i framkant..

färdigt för idag skulle fixat me sidan oxå men d va fan för kallt, jag kör en fläckig bil ett tag till.
Bild
:-(O) på tal om oljud. Jag fick förut helt plöttsligt ett "rullande kula lju" från bagaget. Varje gång man svängde rulla det något. Rev fan ut allt och tillslut hitta jag ett gammalt AA batteri låg inne i ena balken. Det har legat där i minst 6 år(så länge jag ägt bilen) förut och varit tyst.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Dolda Vinkeln...

Jag svara mig själv här.... efter att ha[…]

Byta bromsok bak v50 d3 2012

Som rubriken lyder men min fundering är m&ari[…]

Hej, kul att jag hamnade i din tråd, inte […]

Som jag har förstått det så m&ar[…]