Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Du kanske ska satsa på att uppgradera till lite grövre area på kablarna mellan generatorerna och batteriet annars blir det nog lite hett där :wink: Det är en viss skillnad på 80 och 200A :lol:
undrar vilket tomgångsvarv du kommer få om du börjar använda bägge två ordentligt med tanke på att en 740 på tomgång när man slår på helljuset brukar sucka rätt rejält annars :)
haha, ja det är nästan risk för att jag tar livremmen alltså :lol:

Och sitter 10kvadrat mellan generatorerna och batteriet nu. Får hoppas på att det duger ett tag. Annars får jag väl slänga på 25kvadrat :wink:

Tycker tomgången låg ganska normalt nu med bara en generator med både hel å halvljus.

Förövrigt så har jag upptäkt att jag har ett problem nu.. Vet inte hur jag ska lyckas få någon rem till den undra generatorn.. Då mitt fäste nertill till den kommer ta i remmen om jag drar den som den ska va..
Tror ni det funkar om jag tar en kort jävel å drar mellan båda generatorerna? räcker det tro?
Eller om jag kanske får plats att dra en lång rem där det är draget nu, dvs mellan remhjulet på vattenpumpen till generator.. fast byter bara ut den mot en längre som går på båda.
:roll:
Där är en anledning till att jag inte kan sätta en låda i skuffen om jag nu inte kan hitta en Slimmad låda, dom tar plats hur fan man gör men fan så mycket bättre det låter.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 29

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]