Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
får inget ladd stillastående hur mycket jag än gasar, kvävs nog lite motstånd för turbon ska vakna
Användarvisningsbild
av Nilaya
Kan jag modifiera min 13G till en 15G ? Vet att inloppet på kompressorhusen skiljer, kan jag då plocka impeller från min 15G och bulta på det på min 13G ?
Användarvisningsbild
av Nilaya
Nu ska jag bygga om 13g snurrande till 15g. Fått bekräftat att det går att göra utan någon större operation (mer än att skruva isär hela turbon haha). Har även fixat 3" anslutning mot avgashuset, så nu blir det 3" hela vägen. Någon som kan rekommendera en bra racekisse? Keramisk? Metallisk? 100/200cell?
Användarvisningsbild
av Nilaya
Då har man köpt på sig lite mer smågrejjer.

Magnetventil

EVAP ventil, dock så fanns det inga från 850, så fick ta en från V70 Classic. Får väl se om den funkar. Ser inte likadan ut, men likadana anslutningar osv. Ingen större förlust om det inte skulle gå med den då den kosta 50kr.

Plasthöljet ovanför reläna vid kylet. Svårt att hitta hela sånna till Turbo.

Knapp till färddator

Nu i mellandagarna så ska det byggas 3" Downpipe. Samt turbon skall modifieras lite.

God Jul på er!
Användarvisningsbild
av Nilaya
I morgon får jag mitt x70 mätarhus och usa blinkers. Eftersom jag har nyare lådan så borde jag kunna snida dit mätarhuset även fast jag har obd1
Senast redigerad av 1 Nilaya, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nilaya
Fluffen skrev:Jag tycker det är fantastiskt att du orkar hålla på. :-)-)
Tack. :-)

Ja det är endel jobb. Men fruktansvärt roligt! Sen var det en otrolig lycka när man vred om nyckeln första gången. :-)
Användarvisningsbild
av Nilaya
Dalmans skrev:Har du fått tag på evap-ventil?
Såg en på tradera för 25 spänn precis men orkar inte fixa länk då jag surfar mobilt
Näe, det får jag kolla upp! Tack så mycket :)

EDIT: Kollade nu, men hittade ingen till Volvo 850 :(
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering