Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tofulus
Kul att du tycker så, jag brukar också kolla in din 850, även om jag brukar vara lite dålig på att kommentera.

Med lite googlandes hittade jag en powerflex-monteringsanvisning, samt en bild på en länkarm med dessa monterade, så med den info jag fick utav de bilderna så pressade jag in bussningarna så att de lösa ändstyckena pekar bortåt från varandra. Hoppas det blev rätt, vill inte ta ut dem och montera dem fler ggr... :lol:
Så nu återstår bara att köpa muttrar så jag kan fästa kullederna, var endast bultar med i förpackningen vilket var lite förvånande. Även bultarna och mutter att fästa själva länkarmen med står på inköpslistan.

Over and out så länge, kommer mer info och bilder när arbetet framskrider.
Användarvisningsbild
av Tofulus
Länkarmarna monterades på lördagen, och bilen är körbar igen, slingrar sig inte på vägen som den gjorde förr. Försökte mig även på krängningshämmarstagen, men det lämnade jag tills vidare eftersom jag behövde bilen tidigt på söndag och vågade inte chansa med dessa rostiga/kärvande muttrar och diverse trevliga grejer.

Nu återstår ABS-problemet och byte av handbromsgrejjer, men orka när det är +3, mörkt och blött... Får se om man får lite energi någonstansifrån så man skulle fortsätta skruva, eller om man lämnar den på verkstad för att fixas.
Användarvisningsbild
av Tofulus
Lite liknande upplevelser har jag från förra vintern när jag böt styrstagsända i Januari... Samma vinter när jag monterade extraljusen så var det såpass kallt att Biltemas buntband gick av när det blev lite böj på. Jävligt är det, men känslan efteråt när allt är ihopplockat igen är ganska bra 8)
Skulle ibland vara skönt att ha tillgång till en varm hall, inte sant? :D
Användarvisningsbild
av Tofulus
Då var momentstaget med polybussning monterat, IPD krängningshämmarstagen och en ny ABS-sensor VF, men ABS lyser ännu :( Blir att kontrollera kontakten till ABS-boxen pånytt att den är i skick, om det inte hjälper så blir det väl att löda om i själva boxen.
För övrigt var momentstaget med nya bussningar välinvesterade pengar, växlingarna sker utan knyck och ryck.
Användarvisningsbild
av Nilaya
Risken med att montera polyuretanbussningar är väl att det käkar upp som andra bussningarna som inte är det. Men bra att du är nöjd. Själv köpte jag original.
Användarvisningsbild
av Tofulus
Det beror väl lite på det också... I momentstaget jag köpte så var det en polybussning och en gummibussning, så där slits säkert gummibussningen lite snabbare, men t.ex. bussningen i övre motorfästet tror jag slipper lättare undan nu, när det är färska bussningar i momentstaget och motorn inte rör på sig lika mycket mera. Har faktist inte tänkt på det så mycket, är bara att byta igen när de blir dåliga, vilket knappast händer pånytt under den tiden jag äger bilen.

ABS-problemet antagligen löst, hade ABS-kontakten lös, och blåste varmluft på kontakten och försökte torka upp den, och sedan dess har lampan inte lyst.
Användarvisningsbild
av Tofulus
Uppdaterat startinlägget i denna tråd, kryssat för saker som är gjorda.
Har även ett mätarhus med färddator på G, tänk vad trasiga lampor till mätarhuset kan ställa till med... :lol:
Klara sidoblinkers med mörkt botten har monterats.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]