Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrSimson
eccy243 skrev:Jag kan upplysa dig om att på den bilen sitter det DBA/Bendix utan ABS. 14-tumsbromsar om det spelar nån roll.
ok bendix fram o DBA bak antar jag? Ok så 14" fälg går på både fram o bak?
Användarvisningsbild
av MrSimson
päpplet skrev:Det borde väl sitta tvåkolvs Girling på den som på min bil när han har en turbo? Kan ju vara utbytt iofs
nja det kan man ju tycka, men icke sa nicke. Vad jag fattar så har det inte direkt att göra med vad det är för modell utan mer vad fabriken hade hemma när bilen sattes ihop. Kanske att det sitter värre bromsar på turbo? Men fabrikat verkar iaf vara svårt att lista ut om man inte vet det eller ser det på dom.
nae jag ska ha nytt, har renoverat ok en gång själv o det var inte det roligaste o sen vet man ju aldrig hur länge det håller, är kolvarna dåliga så är det rätt döfött hur man än gör då betalar jag heller 550:- för nya
Användarvisningsbild
av päpplet
MrSimson skrev:har renoverat ok en gång själv o det var inte det roligaste o sen vet man ju aldrig hur länge det håller, är kolvarna dåliga så är det rätt döfött hur man än gör då betalar jag heller 550:- för nya
Därför man gör som jag och har 5 ok att ta kolvar från så man får friska saker :lol: Köpa nytt är ju lite som att ge upp för min del och så är det ju roligt att renovera gammalt :P

eller mest var det för att jag inte hade råd med nytt men det behöver ju ingen veta :wink:
Användarvisningsbild
av MrSimson
päpplet skrev:
MrSimson skrev:har renoverat ok en gång själv o det var inte det roligaste o sen vet man ju aldrig hur länge det håller, är kolvarna dåliga så är det rätt döfött hur man än gör då betalar jag heller 550:- för nya
Därför man gör som jag och har 5 ok att ta kolvar från så man får friska saker :lol: Köpa nytt är ju lite som att ge upp för min del och så är det ju roligt att renovera gammalt :P

eller mest var det för att jag inte hade råd med nytt men det behöver ju ingen veta :wink:
haha Nä det är lungt jag ska inte säga nåt XD
Användarvisningsbild
av eccy243
Det kan sitta vilka bromsar som hellst på 740. MEN! Bak är det samma bromsar. Samma i avseendet att dom passar mellan varandra. Men det kan vara olika diameter på kolvarna.
Men fram har du DBA/bendix. Olika namn beroende på vem man pratar med. Och 14 tum.

Bak är tillverkaren ATE. :wink:
Användarvisningsbild
av MrSimson
jahopp ok. Lite klokare blir man varje dag :D
Var på biltema idag, men dum som man är så ringde jag inte, utan åkte 4 mil enkel för att få reda på att höger ok inte fanns hemma. Så det blir att åka dit nån mer dag i veckan...
Användarvisningsbild
av MrSimson
Körde idag lite tungt och lade då märke till ett ljud som uppstår när man kör över gupp och liknande. vad kan det vara? nåt stag till bakaxeln? Bussning? Det låter som sagt bara när jag lastar tungt, den blir ju lägre då så det har väl nånting med det att göra kanske.
Användarvisningsbild
av Ticken
Det kan inte vara så enkelt att det är något hjul som tar i nån skärm?

Brukar ju bli så ibland lixom när ekvationen är: Stora hjul + Sänkt bil = Skrap skrap.

Kanske det berömda 3" systemet som tar i i backen nånstans?

/Ticken
Användarvisningsbild
av MrSimson
ja tänkte faktiskt inte på att det kan vara avgassystemet :oops: Får kolla det... men tycker att det låter som nåt annat, aja det blir att krypa under bilen och ta en kik i vilket fall...
men skärmkanterna låter inte så... det är ett annat ljud som jag också hör ibland men det vet jag att det är dom som låter 8)
Användarvisningsbild
av päpplet
Kolla bränslerören mm i kardantunneln. Mina var bytta och satt fel så med folk i baksätet så svarvade den ganska duktigt i gupp och gaspådrag :wink:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 18

Kolla så inte en av kontakterna på und[…]

Service Peugeot 107 2007

Har idag fått klart att dom verkligen skicka[…]

Byte Xenon V70 -08

Misstänker att det är det man får […]