Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Fin lir och småproblem ska man räkna med det är bara så det är. Och oljeläckage e aldrig roligt spelar ingen roll om man väntat sig det.
Lite småspännande å följa denna tråd då det växer fram en bil som kan komma att gå som ett skållat troll. :D Spänningen ligger även i batteriet :P
Jo, den dagen den blir klar så lär det gå undan, men det är långt dit som det ser ut nu. Det kostar dyrt att genomföra det som är kva nu tyvärr. Och pga nedgång i skift så är det bra mycket tommare i plånboken än vanligt så det påverkar ju byggande negativt.
Hann ju naturligtvis inte iväg till Skokloster, men idag så har jag varit ute och åkt. Så den vart ju klar på "rätt" dag åtminståne, så premiären blir på cruisingen i byn ikväll.

Efter sedvanligt strul och sakletande i sista minuten så va det dags att ta en sväng. Vibrationerna från framhjulen har försvunnit, och det va jhu skönt. Men inte lika skönt som ljudet... Måste kolla om det läker nånstans och det är därifrån visslandet kommer, annars så är jag grymt nöjd med hur den låter nu... Har tyvärr ingen kamera så jag kan föreviga det, men dert kanske går att lösa. Det som är riktigt trökigt nu är att jag bara vågar köra lungt. Den är ju totalt omappad och jag vet inte riktigt hur det blir om jag börjar ladda på nå riktigt.
Jo, det är ju skönt att ha den igång, men samtidigt så märker man ju vissa saker inte brytt sig om att göra nåt åt när den bara stått stilla. Som. t.ex att ljuddämparen fortfarande är stumnt monterad vilket ger en hel del vibrationer / resonans på tomgång och i runt 100 km/h. Förvisso förvärras saken av bristen på ljudämpning i kupen. Men det ska gå att lösa på annat sätt. Sen saknar jag musik i bilen, det är rätt trökigt att inte ha nå musik, förutom lite mp3 i lurfan, men öronsnäckorna är så obekväma.

Jag hade ju en tanke på en mappning med besiktningskitet och bara lite större spridare. Men det har slagits ur hågen. Ekonomin är knaper och riktiga mappningen är viktigare. Men jag har en del tunga utgifter kvar innan det blir mappning och en hel del jobb. Så mappning blir det nog inte förrens i höst nån gång. Får väl se om man skan övertala Skogsberg att göra en grundmapp så man kan åka och sen bär det väl av till PPF skulle jag tro.
Premiärkvällen slutade i dur efter ett möte med de glasda gossarna i blått med den stora besiktningsbussen. Fick dock en nekl tvåa, men fick vänta tills igår med att besikta om att det va lång kö. Men nu är den laglig igen. Va ju som att gå till tandläkaren: 200:- för 7 minuter :D

Bild

Bild

Passade på att ta ett par bilder som hastigast igår. Ska väl försöka ge mig i kast med att leta på ett lite illavarslande vattenläckage i helgen om jag får tid. Måste engagera mig i ena 740in som snart ska besiktas.
Vad sa farbror blå med SBP bussen? vad anmärkte dom på??
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16
Dolda Vinkeln...

Det är som sagt var två radarer som sit[…]

230fk går snålt

Nej nej jag bara visade vad jag menade med fullga[…]

Har precis beställt en likadan av en lokal el[…]