- mån 25 aug 2008, 00:04
ser ut vara en fin mekar platts. bra jobbat
-)

Volvo Your dream my reality!
Moderator: Moderatorer
slayer skrev:Nu börjar i alla fall mitt andra projekt bli klart :D Har ju lagt stenplattor utanför garaget under sommaren så man har nått bra ställe o va på när man skruvar/hissar bilen o sånt plus en bra yta o parkera på me 8) Soppade i lite mer sand i springorna på plattorna idag o sen ska det bara fyllas upp med lite jord vid sidorna för det blev lite höjdskillnad när man planade ut marken :DVäligt bra om du är amatör inom området :)
Såhär ser det ut :D Tycker det blev helt ok.
metalHJ skrev:Du kanske inte ar lagt märke till "svackorna" jag får köra i på din lilla projekt väg :evil: :lol: Ska snart kasta sten efter erslayer skrev:Nu börjar i alla fall mitt andra projekt bli klart :D Har ju lagt stenplattor utanför garaget under sommaren så man har nått bra ställe o va på när man skruvar/hissar bilen o sånt plus en bra yta o parkera på me 8) Soppade i lite mer sand i springorna på plattorna idag o sen ska det bara fyllas upp med lite jord vid sidorna för det blev lite höjdskillnad när man planade ut marken :DVäligt bra om du är amatör inom området :)
Såhär ser det ut :D Tycker det blev helt ok.
Men kände mig nästan tvungen att kommentera lite, när det är bla. stensättning som är mitt huvudsakliga jobb :D Hur drog du av ytan under? Tycker jag ser en liten svacka till vänster på ytan... Och sen ett tips för att få hållbara ytor: Lägg alltid hela plattor ytterst för bättre stabilitet i sidled. Som i nuläget hade du lagt de kapade ytterst till vänster. Och ska du ha det som bilparkering, se till att försöka packa plattytan med markvibrator (Padda) Det finns små 50 kilos, men även 100-120 kilos. Beroende på vilken tjocklek du valt på plattorna...
Nåväl, bäst jag lugnar mig :D Lycka till med åket!
slayer skrev:Tackar :) Jo första gången jag lägger plattor, farsan hjälpte till också. Började med att gräva bort lite jord o så sen fyllde på med sand, Sen har man packat det lite, men inte med vibrator. Drog av ytan under med en träplanka jobbade mig från väggen o utåt. Sen fick man väll lyfta plattorna ca 5 gånger o justera lite under innan dom låg bra, usch va jobbigt det är 50x50 plattor väger rätt mycket. Är nog lite ojämt kanske men ville inte göra så stor/dyr grej av det heller då vi hadde alla plattor hemma liggandes o så. Annars hadde man nog hyrt en vibrator o allt sånt. Dom mindre plattorna som ligger ytterst tog jag o la där för dom hadde rundad kant :D Men jag är helt klart nöjd med hur det blev :D Nu ska det bara fyllas upp på sidorna o så så det håller emot lite o blir lite snyggare. Tack för tipsen :)50*50 plattorna är lite halvjävliga viktmässigt, men dock lätt och snabbt att lägga :) Men tycker de är extremt tråkiga att titta på. Men observera att det är min yrkesskadade åsikt :D Huvudsaken är att du är nöjd! Och funktionellt blir det ju om inte annat, vilket kanske var det väsentliga :)
Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]
Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]