Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
Ja då då har domen fulligt på BigRed.. Och jag kan säga att ja är lite förvånad att de var så lite..

Nu vet jag inte alls hur fan man skall lösa dessa avgasfel på bilen men styrleder e sjukt billig iaf..

Bild

Någon som var hur man fixar dessa värden??
Användarvisningsbild
av Braweheart
White skrev:Då misstänker jag att det är något fel på katten.
Ja mycket lutar ditåt tyvärr.. Frågan e då om man skall testa en beg då en ny kostar fan en del..
Kollade bildelsbasen nu, ingen av deras till volvo 740 ser ut som den jag har på bilen..

Bild

Samt att ingen av dem har lambdan sittande som på min.. så jag skulle tro att min inte är orginal..
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det var tråkigt avgasvärdena är en klurig grej att lösa hade för högt CO på 2500 varv och trodde att kissen var skrot men det var den ej utan det visade sig att jag hade satt några slangar till magnetventilen fel. Sen när dom satt som dom skulle så vart avgasvärdena perfekta.
Användarvisningsbild
av Braweheart
Vart väckt imorse kl 0800 med frågan om vi skulle polera min bil.. Så 0930 vart de dags..

Före bilder..

Bild

Bild

Bild

Under progress..

Bild

Efter..

Bild

Bild

Bild

Sen ute i sol skenet..

Bild

Bild

Bild

Sen köpte jag biltemas STORA kabelsats till slutsteg men vart inge nöjd med kabelskorna, så tog med mig 25 mm² som ingår och pressa riktiga rörkabelskor på jobbet..

Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det blir en jäkla skillnad på färgen svårt att tro att röda bilar kan bli så fina igen när dom väl har bleknat.
Användarvisningsbild
av Braweheart
DayDreamer skrev:Det blir en jäkla skillnad på färgen svårt att tro att röda bilar kan bli så fina igen när dom väl har bleknat.
Sinnessjukt att det faktiskt går att rädda lacken så..
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 20
Potentiellt bromsproblem

Hej, har nog en bil som skall återkallas men[…]

Bromsbelägg

Ja, en sats för två hjul. Jag har prova[…]

Motorbyte Volvo 240