Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Satt och googlade lite och fick fram detta. Castrol Magnatec Professional A3 10W-40 funkar till min bil. Även denna Castrol EDGE (Ti) 5W-30, och även denna Castrol GTX 10W-40 A3/B4 detta är ju rena djungeln :lol: Vilken olja skulle ni tagit av dom här eller skulle ni tagit Biltemas motsvarigheter?

Det jag har hört är att vissa säjer att biltemas olja funkar fint medans andra har fått tickande ljud i motorn ?:-/ Jag känner att jag kanske ska hålla mig undan från Biltemas olja och köra på mer kvalitetsolja :)
Jag hade i princip tagit den billigaste oljan som fyller de kvalitetskrav som det står i instruktionsboken. Det är ändå den oljan motorn är testad för, kalibrering är gjord på, etc. Det är olja man vet kommer funka grymt. Om det sedan står biltema eller castrol på spelar inte mycket roll. Enligt vår oljeexpert är de dyra oljorna faktiskt bättre pga dyra additiver som ytterligare bortom kvalitetsklassningen kan göra att oljefilmen blir extra svår att tränga igenom, men om motorn är dimensionerad för 30 + 000 mil på bara grundkravet för kvaliten så är det ju knappast som att man är i skriande behov av några extra mil.
Blir nog att jag skickar efter oljan blir då billigarer än att gå och köpa på Volvo. Ska räkna ut hur mycket det skiljer på slutpriset mellan Biltema och Castrol oljan. Skiljer det inte mer än några hundrakronor så blir det Castrol oljan :)
Skulle få betala 834kr på oljemagasinet för 7 liter Castrol och på Biltema 484kr för 7 liter hm då är frågan hur man ska göra lägger jag till ungefär 300kr så vet jag att jag får bra olja. beställer jag från oljemagasinet så blir det 0W-40 och det ska ju funka :D

crumpets: Ja det var bra priser på oljemagasinet, ha hört att andra har beställt därifrån och dom är mycket nöjda :D

White: Ja farsan kör med Castrol i sin v70n och det fungerar bra. Volvo rekommenderar Castrol i sina bilar så det ska nog funka bra i min med :D

Lucif3r: Ja -30 är väll lite för dåligt minst -40 turbomotorerna blir ju ganska varma. Så då borde 0W-40 funka i min bil :D
240in skrev:Schysst bil! Dackonline har rätt bra pris på mobil olja.
Kör Själv mobil 3000 5w-40 i mina bilar! Dock inga turbosar!
Ja mobil olja är ju inte något dåligt märke vad jag vet :) och den oljan var ju väldigt billig på oljemagasinet. Blir nog en beställing i slutet av månaden när jag fått pengar för först är det sommardäck som står högst på inköpslistan :D
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 252

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]

Var ut och testkörde nu. När hastighetsm[…]

Att fartspärren ligger på 89 eller 90 […]

Hej, Hur gick det med detta problem och fick du e[…]